مشکل کمبود مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک به زودی رفع می‌شود
کد خبر: 3883234
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد:

مشکل کمبود مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک به زودی رفع می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه طی یک هفته آینده مشکل عرضه و تقاضای انواع مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک در بازار کشور حل خواهد شد، گفت: کشور تا یک سال آینده در این حوزه نه تنها به خودکفایی می‌رسد، بلکه این محصولات را صادر خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاح خط تولید مدیاماسک نانو با ظرفیت روزانه ۳۸ هزار عدد، بهره‌برداری از خط تولید چهار هزار دستگاه لباس ایزوله بیمارستانی برای مقابله با بیماری کرونا، بهره‌برداری از خط تولید انواع ژل و مواد ضد عفونی‌کننده دست و صورت و سطوح بیمارستانی با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر، بهره‌برداری از خط تولید انواع مواد ضد عفونی‌کننده عمومی و سطوح و همچنین افتتاح خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز با کمپرسور بومی‌سازی شده و دستگاه بای‌پپ امروز چهارشنبه، ۱۴ اسفندماه، با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، برگزار شد.

مخبر در این مراسم با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد پشتیبانی مبارزه با این بیماری در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد و تمامی امکانات را برای مبارزه با این بیماری بسیج کردیم، گفت: با توجه به عرضه و تقاضا در بازار برای مواد ضد عفونی‌کننده و لوازم بهداشتی از جمله لباس ویژه ایزوله و ماسک نانو بلافاصله تمامی امکانات را بسیج کردیم تا برای تولید اقلام مورد نیاز اقدام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: با توجه به نیاز کشور به وسایل بهداشتی و مواد ضد عفونی‌کننده برای مقابله با ویروس کرونا، بلافاصله اقدامات واردات این مواد را انجام دادیم، ولی متأسفانه بعضی از کشور‌های خبیث اروپایی جلوی باری را که تفاهم‌نامه آن منعقد شده بود و در حال انتقال به ایران بود گرفتند؛ در حالی که هیچ پیمانی جلوی کمک به همنوع را نمی‌گیرد.
 
مخبر با ابراز تأسف از اقدام برخی برای احتکار مواد ضد عفونی و ماسک، گفت: این اقدام از بیماری کرونا بدتر بود. ماسک‌هایی که نیاز روز جامعه بود متأسفانه توسط یک‌سری زالوصفتان احتکار شده بود. به امید خدا کاری خواهیم کرد که دیگر به کالا‌های احتکار شده نیازی نباشد.

وی بیان کرد: بر همین اساس تمام عزم خود را جزم کردیم تا این محصولات را با تکیه بر توان داخلی تهیه کنیم و توانستیم در کمتر از یک هفته خط تولید این محصولات را راه‌اندازی کنیم و طی هفته آینده مشکل عرضه و تقاضا در بازار کشور برای مواد مورد نیاز ضد عفونی‌کننده و بهداشتی از جمله ماسک را حل خواهیم کرد و تا یک‌ ماه آینده در این حوزه نه تنها به خودکفایی خواهیم رسید، بلکه صادرات این محصولات را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون یک جوان کردستانی توانسته است در کارخانه خود خط تولید روزانه ۶۰ هزار دست لباس پزشکی ویژه پیشگیری از کرونا را تولید کند، اظهار کرد: علاوه بر این، برخی از کارخانجات تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی طی چند روز آینده خط تولید خود را راه‌اندازی خواهند کرد و با تلاش‎های صورت گرفته در حال حاضر روزانه ۷۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی به ظرفیت تولید کشور افزوده می‎شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه روزانه ۷۶ هزار ماسک نانو نیز تولید خواهد شد، گفت: یکی دیگر از اقدامات، تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز کاملاً بومی است که قبلاً در انحصار آمریکا بود و با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شد. امروز این دستگاه را یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی کرده و با تفاوت قیمت بسیار بالا و با کیفیت جهانی تولید می‌شود.

مخبر با ذکر اینکه ستاد اجرایی از ابتدای شیوع این بیماری در دل کار بود، ابراز کرد: ستاد هیچ‌گونه دخالتی در نحوه توزیع اقلام ندارد و همه محصولات تولید شده به وزارت بهداشت به عنوان فرمانده عملیات مقابل با کرونا در کشور تحویل داده خواهد شود. امیدواریم که همه برای موفقیت وزارت بهداشت در این موضوع یکدل و یک‌صدا باشند تا بتوانیم از این مشکل نیز سربلند و پیروز گذر کنیم.
انتهای پیام
captcha