مساجد امسال اعتکاف رمضانیه را جایگزین اعتکاف رجبیه کنند
کد خبر: 3881138
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
پیشنهاد مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران؛

مساجد امسال اعتکاف رمضانیه را جایگزین اعتکاف رجبیه کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه درباره لغو اعتکاف، ستاد اعتکاف باید اعلام نظر کند، اظهار کرد: توصیه ما به مساجد این است که به جای اعتکاف رجبیه، اعتکاف رمضانیه برگزار کنند و توصیه‌های وزارت بهداشت را در زمینه مسائل بهداشتی و ایمنی لازم‌الاجرا بدانند.

احتمال لغو اعتکاف/ نمازگزاران از مهر و سجاده شخصی استفاده کنندحجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد لغو اعتکاف به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ستاد اعتکاف در سطح استان متولی بحث اعتکاف است و دبیری آن را مدیرکل سازمان تبلیغات استان تهران برعهده دارد.

وی افزود: قبل از اینکه بحث کرونا مطرح شود، جلساتی جهت برگزاری اعتکاف تشکیل شد. وقتی این جریان پیش آمد، بنده از طرف مرکز رسیدگی به امور مساجد به آن‌ها اطلاع‌رسانی کردم که با وزارت بهداشت مشورت و نتیجه را اعلام کنند. در حال حاضر نیز به عنوان یک عضو از ستاد اعتکاف، منتظر جمع‌بندی و اعلام نظر از سوی دبیرخانه ستاد هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: مساجد مرتباً با ما تماس دارند و درباره اعتکاف رجبیه سؤال می‌کنند؛ توصیه ما به آن‌ها این است که به جای اعتکاف رجبیه، اعتکاف رمضانیه برگزار کنند و توصیه‌های وزارت بهداشت را در زمینه مسائل بهداشتی و ایمنی، لازم‌الاجرا بدانند.

حجت‌الاسلام ذاکر درباره برگزاری نماز جماعت یومیه در مساجد نیز اظهار کرد: در طول روزهای اخیر، توصیه‌های بهداشتی لازم را به هیئات امنا و خادمان مساجد ابلاغ کرده‌ایم، زیرا نسبت به پاکیزگی شیرآلات و وضوخانه‌ها باید دقت بیشتری انجام شود. توصیه ما این است که نمازگزاران از مُهر و سجاده شخصی برای ادای نماز جماعت در مساجد استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که افراد کهنسال و کودکان که بیشتر در معرض بیماری هستند، نسبت به حضور در مسجد احتیاط بیشتری داشته باشند و اگر زمینه بیماری دارند، موقتاً در مسجد حاضر نشوند.

وی در پایان تأکید کرد: ائمه‌ جماعت مساجد اختیار کافی پیدا کرده‌اند تا در صورت مشاهده موارد خاص، نسبت به قرنطینه مسجد، ضدعفونی کامل آن و هرگونه تصمیم دیگر مربوط به حفظ سلامت نمازگزاران، اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha