تهیه پیش‌نویس سند راهبردی دانشگاه لرستان در حوزه دیپلماسی علمی
کد خبر: 3878457
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

تهیه پیش‌نویس سند راهبردی دانشگاه لرستان در حوزه دیپلماسی علمی

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه لرستان از تهیه پیش‌نویس سند راهبردی دانشگاه لرستان در حوزه دیپلماسی علمی خبرداد.

تهیه پیش‌نویس سند راهبردی دانشگاه لرستان در حوزه دیپلماسی علمیخسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌با جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه لرستان، گفت: در سال 93 در دانشگاه لرستان، هیچ‌گونه دانشجوی خارجی نداشتیم در حالی‌که الان و با شروع نیم سال دوم تحصیلی امسال، بیش‌از 150 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان، خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان آن است که دیپلماسی علمی بین‌المللی تقویت شود و در این راستا، پیش‌نویس سند راهبردی دانشگاه در حوزه فعالیت‌های بین‌الملل، تهیه شده است تا در نهایت، پس‌از تبادل نظرات کارشناسی، به تصویب نهایی برسد.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: نگاه همه بخش‌های مدیریتی دانشگاه لرستان، این است که هر دانشجوی غیر ایرانی که در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل است نقش یک سفیر را در معرفی توانمندی‌های دانشگاه لرستان، ایفاء نماید.

دانشگاه لرستان در مسیر بین‌المللی شدن است

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان نیز در این رابطه به ایکنا، گفت: در راستای ارتقای فعالیت‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، بخش‌های عربی و انگلیسی سایت دانشگاه لرستان راه‌اندازی شده‌اند و به زودی بخش زبان فرانسوی سایت دانشگاه لرستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: علاوه‌بر کشورهای منطقه خاورمیانه، دنبال گسترش همکاری‌های علمی و پذیرش دانشجو از کشورهای آفریقایی هم هستیم؛ رویکرد ما ارتقای شاخص‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان و تقویت همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

حاتمی با بیان این‌که باید تلاش کنیم زیرساخت‌های دانشگاه در راستای بین‌المللی شدن، تقویت شوند، اضافه کرد: بحث تقویت نشاط دانشجویی و تقویت برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان غیرایرانی را هم دنبال می‌کنیم تا این‌گونه برنامه‌ها هم بیشتر شوند.

وی گفت: سند راهبردی بخش بین‌الملل دانشگاه لرستان که در حال تهیه است به‌عنوان یک نقشه راه و یک سند بالادستی برای فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان، چراغ راه حرکت در این مسیر خواهد بود.

لازم به ذکر است، طی هفته جاری عبدالحمید علی‌زاده، مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ای که با حضور رئیس و معاونان دانشگاه لرستان داشت، قول مساعد داد تلاش و پیگیری خواهد کرد اداره امور کنسولی ویژه ارائه خدمات به دانشجویان غیرایرانی در مرکز استان لرستان، راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha