انتقام‌گیری از مسئولین سبب عدم حضور در انتخابات نشود
کد خبر: 3877723
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
آیت‌الله مکارم شیرازی:

انتقام‌گیری از مسئولین سبب عدم حضور در انتخابات نشود

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به دو مناسبت مهم فراروی کشور یعنی انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن، بر حضور حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: حضور در این دو مناسبت علاوه بر اینکه امری عقلایی و تأمین‌کننده منافع ملی است، شرعا هم واجب است.

ارسالی// انتقام‌گیری از مسئولین سبب عدم حضور در انتخابات نشود / وجوب شرعی حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخاباتبه گزارش ایکنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، امروز، 20 بهمن‌ماه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: در این ایام دو مناسبت مهم و تاریخی پیش رو داریم، یکی 22 بهمن و دیگری دوم اسنفدماه یعنی روز انتخابات که جنبه تاریخی برای ما دارند.

وی با بیان اینکه باید ببینیم وظیفه ما در مقابل این دو موضوع چیست؟ اظهار کرد: اگر مردم در هر دو مناسبت حضور پرجوش و خروش داشته باشند، باعث ناراحتی دشمن می‌شود و اگر حضور کمرنگ داشته باشند، باعث خرسندی دشمنان است.

این مرجع تقلید با طرح  این سؤال که آیا باید دشمن را خوشحال و یا خشمگین کنیم؟ با بیان اینکه باید عاقلانه در این زمینه فکر کنیم اظهار کرد: مشکلات اقتصادی غوغا می‌کند و در این شکی نیست؛ مردم هم از برخی مسئولان ناراحت و ناراضی هستند، اما آیا باید به قیمت خوشحال شدن دشمنان و ضرر زدن به کشور، انتقام بگیریم؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر از هر دو مناسبت استقبال کنیم، دشمن ناراحت و اگر حضور کمرنگ باشد، آنان خوشحال می‌شوند، تصریح کرد: در این موارد نمی‌توان انتقام‌گیری کرده و بگوییم چون از مسئولین ناراحت هستیم، ما هم در 22 بهمن و انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

جواب بی‌مهری، بی‌مهری نیست

وی افزود: عقل می‌گوید جواب بی‌مهری، بی‌مهری نیست. بنده با صراحت عرض می‌کنم هم حضور در راهپیمایی 22 بهمن و هم حضور در انتخابات را شرعا وظیفه می‌دانم، چون در غیر این صورت ضعف نظام کشور را به دنبال دارد و دشمنان را خوشحال و سبب می‌شود تا فشار و تحریم را بر ملت بیشتر کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه ما باید عاقلانه کار کنیم تا دشمن فشار خود را بیشتر نکند و احساس تزلزل در نظام نکند، تصریح کرد: دشمنان خواب و خیال‌های زیادی برای ما دارند، اما خوابشان تعبیر نشده و خیالشان به واقعیت نرسیده است و امیداوارم در ادامه راه هم همین طور باشد و خواهد بود.

وی اظهار کرد: قرائن نشان می‌دهد که اوضاع کشور به این منوال نمی‌ماند و گره‌ها از کار مردم تدریجاً گشوده خواهد شد و اگر معتقد باشیم و توسل بجوییم، امام زمان هم به  به ما کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آنچه گفتم وظیفه من در مورد این دو برنامه مهم کشوری بود. 

انتهای پیام
captcha