انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد
کد خبر: 3876942
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تمام تلاش مستکبران این است که فکر و ذهن جوانان و مردم ما بر اساس افکار آنان شکل بگیرد، موفقیت‌ها و توفیقات خود را نبینند، اما در مقابل ناامیدی، یأس، کمبودها و کاستی‌ها را به ملت ما القا کنند. 

انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر دادبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهراء، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، روز چهارشنبه، 16 بهمن‌ماه در نشست بصیرت‌افزایی «انقلاب اسلامی، راه طی شده، آفاق پیش‌رو» که با حضور اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره و اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، چهار دهه اول به عنوان گام نخست و از این پس، به عنوان گام دوم انقلاب مطرح است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به لزوم بررسی و ارزیابی فعالیت‌ها، دستاوردها، موفقیت‌ها و همچنین کمبودها و کاستی‌ها در طول چهل سال اخیر اشاره کرد و گفت: همانطور که بنا بر روایت «حاسِبُوا اَنْفُسَکُم»، محاسبه برای انسان مؤمن توصیه شده است، برای جامعه ایمانی و مجموعه انسانی هم لازم است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت انقلاب معرفتی، گفتمانی و فرهنگی بود و حامل و پرچمدار پیام و رسالتی برآمده از متن اسلام برای همه بشریت بود که فقط به مسلمانان اختصاص نداشت.
وی با بیان اینکه ما باید از این حادثه تاریخی ارزیابی داشته باشیم، گفت: امروز در دنیا یک امپراتوری رسانه ای وجود دارد که رسالت و مأموریت آن این است که افکار عمومی و اذهان انسان‌ها و احساست آنان را در کنترل خود نگه دارد. 
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: مستکبران رفاه و پیشرفت خود را در عقب ماندگی ملت‌ها تعریف کردند و در غارت آنان از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند، حتی امروز که ظاهرا استعمار کهن تمام شده، وقتی به کشورهای آفریقایی می‌رویم، امکانات و دریایی از ثروت‌ها و منابع خدادادی را مشاهده می‌کنیم که مردم آنجا هیچ نقشی در اداره آنها ندارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: کشورهای سلطه گر امنیت خود را به بهای ناامنی برای دیگران تعریف کردند، برای آنان اهمیت ندارد که در یمن صدها هزار کودک و انسان در سختی باشند، اما مسیر تأمین انرژی و نفت آنان اهمیت دارد. 
رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: امروز نیازی نیست که کشورهای سلطه گر از طریق ارتش بر دیگر ملت‌ها حکومت کنند، بلکه با قدرت رسانه‌ای تلاش می‌کنند که افکار و اذهان انسان‌ها را در اختیار بگیرند، چنان تأثیر می‌گذارند که جامعه هدف، واقعیت‌ها را نبیند و آنچه واقعیت ندارد، واقعی جلوه دهند و بدین ترتیب دنیایی از اوهام را برای انسان‌ها درست کنند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: تمام تلاش آنان این است که فکر و ذهن جوانان و مردم ما بر اساس افکار آنان شکل بگیرد، ما موفقیت‌ها و توفیقات خود را نبینیم، اما در مقابل ناامیدی، یأس، کمبودها و کاستی‌ها را به ملت ما القا می‌کنند. 
انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: نعمت‌ها، الطاف خدا و دستاوردهای بزرگ که حادثه عظیم انقلاب اسلامی ایجاد کرد، چنان زیاد است که دنیا قبل و بعد از این حادثه متفاوت شده و تاریخ عالم را می‌توان به قبل و بعد انقلاب اسلامی تقسیم کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهار دهه، معادلات عالم را تغییر داد و حقیقت و باطن این واقعیت رو به روز آشکارتر می‌شود، به برخی واقعیت‌هایی که باید به آنها توجه کنیم اشاره کرد و یادآور شد: موفقیت‌هایی که انقلاب اسلامی با ایثارگری‌ها و اهدای خون پاک ترین انسان‌ها به دست آورد، در اوج سختی‌ها و تنگناها اتفاق افتاد و مسیر همواری پیش روی ما نیود، بلکه با عبور از سنگلاخ‌ها این موفقت‌ها حاصل شد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: نصرت خدا همراه ملتی است که در راه خدا ایستادگی کنند و ثبات قدم داشته باشند، در نتیجه قدرت‌های باطنی عالم و ملائکه الله در خدمت چنین جوامع و انسان‌هایی هستند. 
وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران در کنار ایستادگی‌های مردم این مرز و بوم حاصل شد، اظهار داشت: دشمنان فتنه داعش را به راه انداختند تا خاورمیانه جدید با محوریت آمریکا و اسرائیل ایجاد شود، آنان گمان می‌کردند برای دهها سال منطقه را درگیر نظام خونین خواهند کرد، اما امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت ایجاد شده است و همه اینها نتیجه ایستادگی‌ها و استقامت در راه خدا است. 
انتهای پیام
captcha