۲۳۶ هزار پرونده در محاکم قضایی لرستان تشکیل شده است
کد خبر: 3876067
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
از ابتدای امسال؛

۲۳۶ هزار پرونده در محاکم قضایی لرستان تشکیل شده است

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۶ هزار پرونده ورودی داشته‌ایم، گفت: از این تعداد پرونده، ۹۷ هزار و ۸۱۷ پرونده مربوط به چهار ماهه اخیر است و تاکنون ۱۰۲ هزار و ۵۳۶ فقره مختومه شده است.

236 هزار پرونده در محاکم قضایی لرستان تشکیل شده استبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی محمد رزم، رئیس کل دادگستری استان به‌همراه مدیران کل سازمان‌های تابعه قضایی، معاونان دادگستری و جمعی از مقامات ارشد قضایی استان لرستان یک‎شنبه، چهاردهم بهمن با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار کردند.

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان در این دیدار که در بیت امام جمعه خرم‎آباد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری استان لرستان، گفت: خوشبختانه با همت همکاران خدوم در دستگاه قضایی استان با وجود کمبود نیرو اما با کار و تلاش شبانه‌روز همکاران عملکرد رضایت‌بخشی داشته‌اند و ما معتقدیم قضاوت عادلانه امنیت‌آفرین است.

وی با اشاره به ورودی و خروجی پرونده‌ها به دادگستری استان لرستان، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران دستگاه قضایی استان در طی چهارماه گذشته تاکنون 97 هزار و  817 پرونده وارد محاکم قضایی شده و  تعداد 102 هزار و 536 فقره مختومه گردیده است که معنای این آمار این است که عملکرد مثبت 4818 فقره پرونده ثبت شده است و همچنین از ابتدای سال 98 تاکنون حدود 236 هزار پرونده ورودی داشته‌ایم و حدود 242 هزار پرونده مختومه شده است یعنی عملکرد مثبت هشت هزار پرونده که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: امسال 260 زندانی مهریه و پرونده‌های مالی آزاد و برای این افراد مجازات‌های جایگزین در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد استانی و بازرسی‌ها در سطح استان، اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این جلسات رسیدگی به امور مردم، اجرای عدالت و پیگیری برنامه‌های محوری و تحولی دستگاه قضا و مدنظر رئیس قوه قضاییه است و از آن جمله می‎توان تکریم ارباب‌رجوع، رفع اطلاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، مجازات‌های جایگزین حبس، مبارزه با مفاسد، برخورد قاطع و بازدارنده با جرایم سازمان‌یافته و ... اشاره کرد.

رزم با اشاره به این‌که تأکید اساسی در دستگاه قضا بر قضاوت بی‌طرفانه است، اضافه کرد: این مهم باید به‌نحوی پیگیری شود که قضاوت عادلانه امنیت‌آفرین، در سطح استان محقق شود.

وی با اشاره به نظارت و بازدیدهای مستمر زندان‌های استان توسط قضات دادگستری، افزود: مراقبت الکترونیک و استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی برای زندانیان در منزل و محله در حال پیگیری است و حدود 76 درصد ابلاغ‌های دادگستری نیز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رزم در خصوص ضرورت برگزاری انتخابات سالم در سطح استان لرستان نیز گفت: در راستای برگزاری انتخابات تأکید دستگاه قضا بر رعایت اصل بی‌طرفی و حضور پُرشکوه و حداکثری مردم است که در این راستا انتخابات باید در صحت و سلامت و امنیت و بدون هرگونه حاشیه امنیتی برگزار شود.

قضاوت بین مردم بر اساس عدالت باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد نیز در این دیدار اظهارکرد: اکنون با حضور رئیس قوه قضاییه امیدی در دل‌های مردم زنده شده و دستگاه قضا باید کار مردم را طبق قانون و به‌روز انجام دهد تا امید مردم به یاس تبدیل نشود.

وی با بیان این‌که خوشبختانه مدیران دستگاه قضایی استان دارای تحصیلات برجسته و تجارب لازم هستند، افزود: این تجربیات و توانمندی‌ها انباشته‌ای از تجربیات علمی این افراد و گره‌گشای بسیاری از مشکلات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که عظمت قضا و شأن قاضی در اسلام در حد اجرای حکم خداوند و عدالت است و کسی‌که در این شأن و منزلت باشد مجری حکم الهی است، به حساسیت رسالت دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: قضاوت واجب کفایی است اگر قضات آمادگی اجرای حکم الهی رادارند مجاهد راه خدا هستند.

وی ادامه داد: با صدور یک حکم می‌توان در مسیر اجرای حکم الهی یا در مقابله با حکم خدا قرار گرفت بنابراین قضاوت بین مردم باید بر اساس عدالت باشد و قاضی باید حرف حق را بگوید.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم بیان کرد: سلامت انتخابات بر نشاط اجتماعی تأثیرگذار است این در حالی‎است که در لرستان طوایف، عشایر و قبایل متصل هستند اگرچه این نسبت‌ها باعث همبستگی می‌شود اما رفتار آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که باعث دل‌آزردگی مردم نشود.

انتهای پیام
captcha