«زنگ انقلاب» در مدارس کشور نواخته شد
کد خبر: 3875506
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

«زنگ انقلاب» در مدارس کشور نواخته شد

گروه جامعه ــ‌ زنگ انقلاب امروز 12 بهمن‌ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، در تمامی مدارس نواخته شد.

به گزارش ایکنا، امروز، 12 بهمن‌ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور و در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب به شکل همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

این مراسم در ساعت 9:33 به شکل نمادین با حضور وزیر آموزش و پرورش در مجتمع آموزشی رفاه واقع در منطقه 12 تهران برگزار شد.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواختن زنگ انقلاب، اظهار کرد: همه سرمایه انقلاب از آموزش و پرورش بود. ۴۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار معلم شهید در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی افزود: رهبران انقلاب اتکای ویژه‌ای به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارند، چرا که جایگاهی رفیع برای تمدن‌سازی است. جنگ و دفاع مقدس را فرهنگیان هدایت کردند و به پیش بردند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه مدرسه، کلید واژه مهمی در فرهنگ جمهوری اسلامی است، افزود: پایدارترین تغییرات را از مدارس باید انتظار داشت؛ آینده از مدرسه‌ها ساخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز برداشت و فهمی تئوریک و نظری با این محور وجود دارد که جامعه آنگونه کار می‌کند که آموخته است؛ از این رو در آموزش و پرورش به دنبال افرادی هستیم که روی پای خود ایستاده و در پیشرفت جامعه خود سهیم باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه مأمن تحولات است، گفت: انقلاب ما از جنس آگاهی است که با درک و فهم پیش می‌رود، مخاطب انقلاب اسلامی، اندیشه و درک انسان‌هاست. همه تحولات از اندیشه انسان‌ها ناشی‌ می‌شود اما تحول حقیقی زمانی اتفاق می‌افتد که از درون انسان‌ها آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پایه اصلی استقرار نظام جمهوری اسلامی فرهنگیان بودند و آغاز انقلاب از آموزش و پرورش بود، در واقع این نهاد سنگ بنای جمهوری اسلامی را پایه نهاد.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به نقش جوانان در استمرار انقلاب اسلامی داشته‌اند، همان‌طور که امروز در بیانیه گام دوم به ظرفیت علمی جوانان توجه شده است؛ لذا نقطه آغاز تحولات، تحول در تعلیم و تربیت است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم زنگ انقلاب توسط فرزند جانباز شهید عقیقی نواخته شد.

انتهای پیام
captcha