همکاری حوزه و آموزش و پرورش کیفی‌سازی شود
کد خبر: 3874308
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

همکاری حوزه و آموزش و پرورش کیفی‌سازی شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ارتباط خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان، گفت: ارتباطات حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید کیفی‌سازی شود.

همکاری حوزه و آموزش و پرورش کیفی‌سازی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز یک‎شنبه، ششم بهمن‌ماه در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش لرستان، گفت: ارتباط روحانیت با دستگاه تعلیم و تربیت در گذشته بدون این‌که شکلی سازمان یافته داشته باشد به شکل نانوشته برقرار بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علما و اساتید حوزه و دانشگاه برای ارتباط بیشتر و بهتر حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان، اضافه کرد: آقایان عیدی، حجت‌الاسلام فرج‌اله شاهرخی و صدیق در حوزه و آموزش و پرورش لرستان همکاری داشتند اما همکاری این بزرگان به شکل سازمان‌یافته نبوده است.

شاهرخی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: گاهی افرادی می‌خواهند قدم‌هایی برخلاف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بردارند اما هر آن‌چه در تقابل با این سند است باید کنار گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به همکاری خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان، افزود: اما همکاری‌ها باید کیفی‌تر شود و برای کیفی‌سازی این همکاری‌ها باید کارگروهی از نخبگان و فرزانگان حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود و مأموریت‌هایی بر اساس این سند به این کارگروه واگذار شود و مطالعات لازم نیز در اجرای برنامه‌ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت اتحادیه‌های دانش‌آموزی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش در لرستان، افزود: در مبحث مهم آسیب‌های اجتماعی که گریبان‌گیر دانش‌آموزان است باید به شکل علمی ورود کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را منشور تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در این راستا باید ارتباط آموزش و پرورش و طرح تربیتی صالحین برقرار شود؛ این در حالی‌است که آن‌چه از مدارس حاصل می‌شود باید نیروی جوان متدین و انقلابی باشد.

انتهای پیام
captcha