ملاقات‌های عمومی در دستور کار رؤسای دادگستری‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3873495
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

ملاقات‌های عمومی در دستور کار رؤسای دادگستری‌ها قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که ملاقات‌های عمومی در دستور کار رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها قرار گیرد، گفت: استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در حل مسئله صلح و سازش، ضروری است.

ملاقات‌های عمومی در دستور کار روسای دادگستری‌ها قرار گیردبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس کلا دادگستری استان امروز، دوم بهمن در دیدار با کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان دلفان که در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که تأسیس دادگاه عمومی بخش خاوه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضاییه باید در شهرستان دلفان پیگیری و اجرا شود و در این راستا اطاله دادرسی باید کاهش یابد؛ تلاش خواهیم کرد پرونده‌های قبل مهرماه تا پایان سال مختومه شوند.

وی با اشاره به این‌که دلفان در دوران دفاع مقدس دارای دو گردان به نام‌های ابوذر و انصار بود، افزود: مردم این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی رشادت‌های فراوانی انجام دادند و شهدا و جانبازان زیادی را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به این‌که مردم نورآباد متدین، سلحشور، ولایتمدار و غیرتمند هستند که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند، گفت: نورآباد از اولین شهرهای استان بود که مردم آن علیه رژیم ستم‌شاهی با هرچه که در دست داشتند و در توان آن‌ها بود قیام کردند.

رزم با بیان این‌که نورآباد شهرعالمان دین و دانش از جمله مرحوم آیت‌الله شیخ فرج‌الله کاظمی، مرحوم حاج شیخ تقی جهانگیری که از مبارزین انقلابی بود و اشخاص زیادی است، یادآور شد: مردم این شهرستان لایق خدمت هرچه بیشتر مسئولان هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که در این بازدیدها نقاط ضعف و قوت در شهرستان احصا شده و در‌صدد رفع و تقویت آن‌ها کوشش خواهیم کرد، عنوان کرد: دادگستری شهرستان نورآباد دارای نیروهای خبره، خدوم و متعهد است که در راستای انجام وظیفه تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مسئله تکریم ارباب‌رجوع و تأکید بر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، اظهار کرد: این مسئله از تأکیدات آیت‌الله رئیسی و از محورهای طرح تحول دستگاه قضایی بوده که باید سرلوحه کار کارکنان دستگاه قضایی قرار گیرد.

رزم با تقدیر از کارکنان و قضات دادگستری‌ نورآباد، گفت: قضات باید در راستای کاهش دستورالعمل جمعیت کیفری تلاش خود را انجام و کمیته‌های مرتبط را تشکیل دهند و تحقق اهداف مد نظر را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

وی ضمن تأکید بر این‌که زندان جای هر کسی نیست و به فرموده مقام معظم رهبری «گاه در زندان اتفاقاتی می‌افتد که دل انسان می‌لغزد»، افزود: اعزام به زندان باید در حداقل موارد و آن هم موارد ضروری انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری با بیان این‌که ملاقات‌های عمومی در دستور کار رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها قرار گیرد، ضمن تأکید براین‌که با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در حل مسئله صلح و سازش ضروری است، بیان کرد: در بحث انتخابات تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ضمن بی‌طرفی از آرای مردم صیانت کنیم.

انتهای پیام
captcha