افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه
کد خبر: 3870154
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه

گروه بین‌الملل ــ ساعاتی پس از واکنش موشکی ایران و حمله به مهمترین پایگاه آمریکا در عراق، ارتش ایالات متحده تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را افزایش داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «العالم»، پس از عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس، منابع محلی از افزایش تدابیر امنیتی در تمام پایگاه‌های نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه خبر می‌دهند.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد: ارتش آمریکا در حال افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی و مکان‌های حساس در خاورمیانه است.

بامداد امروز، 18 دی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از انجام حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الأسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد: این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

پایگاه هوایی عین‌الأسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار واقع در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب الرمادی، مرکز استان الانبار، قرار دارد. در سال 2003 تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند.

عین‌الأسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است که در پایان سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha