تأیید لایحه خروج نیروهای آمریکایی از سوی 170 نماینده پارلمان عراق  
کد خبر: 3869380
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

تأیید لایحه خروج نیروهای آمریکایی از سوی 170 نماینده پارلمان عراق  

گروه بین‌الملل ــ 170 نماینده پارلمان عراق، لایحه چهاربندی خروج نظامیان آمریکایی از این کشور را تأیید کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المعلومه»، یک منبع آگاه در پارلمان عراق اعلام کرد که 170 نماینده پارلمان، پیش‌نویس قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق را امضا کردند.
 
در این لایحه چهاربندی که قرار است با حضور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق امروز در سطح پارلمان مطرح شود، آمده است: مجلس نمایندگان عراق در بیست و هشتمین جلسه فصل نخست قانونگذاری این مجلس در تاریخ 5 ژانویه 2020 (15 دی‌ماه) و بنا بر وظیفه ملی و به عنوان نمایندگان مردم عراق، به منظور حمایت از حاکمیت این کشور و ملت عراق و بنابر صلاحیت‌هایی که دارد، تصمیم زیر را صادر کرد:

1 ــ دولت عراق باید درخواست کمک از ائتلاف بین‌المللی که در سال 2016 میلادی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش ارائه کرده بود را به دلیل پایان عملیات نظامی و جنگی در عراق و پیروزی بر داعش لغو کند. همچنین دولت عراق موظف است به حضور نیروهای بیگانه خارجی در خاک این کشور پایان داده و از هرگونه سوء استفاده از آسمان این کشور به هر دلیلی ممانعت کند.
 
2 ــ فرمانده کل نیروهای مسلح به نمایندگی از دولت عراق باید شمار نیروهای فنی و آموزش دیده بیگانه و محل‌ استقرار آنها و وظایفشان و زمان قراردادشان را اعلام کند.
 
3 ــ وزارت خارجه نیز باید شکایت عراق را علیه ایالات متحده آمریکا به دلیل ارتکاب جنایات متعدد و نقض حاکمیت و امنیت عراق، به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کند.
 
4 ــ این لایحه از تاریخ تصویب، لازم الاجرا خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha