انتقاد پمپئو از اروپا به دلیل عدم همراهی در قضیه ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 3869077
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

انتقاد پمپئو از اروپا به دلیل عدم همراهی در قضیه ترور سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ وزیر امور خارجه ‌آمریکا در سخنانی مدعی شد ترور سردار سلیمانی برای امنیت جهانی مفید بوده و از آنچه عدم همراهی اروپایی‌ها در این باره خواند، انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یورونیوز، مایک پمپئو در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها همه باید آنچه ما انجام دادیم را درک کنند.
 
وی مدعی شد کاری که آمریکا کرد، زندگی اروپایی‌ها را هم نجات داد و این برای همه دنیا خوب است.
 
پمپئو با بیان این ادعا که سردار سلیمانی و هم‌پیمانان نظامی او در حال طرح‌ریزی یک حمله بودند، گفت: ما او را گرفتیم و متوقف کردیم؛ این برای تمام دنیا خوب است. 

وی در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم درباره جزئیات زیاد صحبت کنیم، اما همین کافی است که بگویم اکنون مردم آمریکا می‌توانند بدانند که تصمیم ترامپ، جان آمریکایی‌ها را نجات داد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: یک روز و نیم گذشته را صرف گفت‌وگو با شرکای خود در منطقه کردم و با آنها آنچه را انجام می‌دهیم، در میان گذاشتم و از‌ آنها درخواست همراهی کردم؛ همه آنها عالی بودند. سپس با سایر شرکای خود در جاهای دیگر صحبت کردیم که چندان خوب نبودند. جالب اینجاست که اروپایی‌ها چندان که فکر می‌کردم در این قضیه همراه نبودند.
انتهای پیام
captcha