بودجه 99 همان نسخه سال 98 است/ تجلیل از بصیرت و دشمن‌شناسی مردم
کد خبر: 3866850
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
خطیب جمعه تهران:

بودجه 99 همان نسخه سال 98 است/ تجلیل از بصیرت و دشمن‌شناسی مردم

گروه سیاسی ــ‌ حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران تصریح کرد: با اینکه رهبر معظم انقلاب بودجه سال 98 مبتلا به آشفتگی‌های می‌دیدند و ارشاد فرمودند که اصلاح شود اما نه دولت و نه مجلس اهتمامی نداشتند و بودجه 99 همان نسخه 98 است. در حالی که سند مهمی که دولت‌ها به آن بی‌توجه هستند و در بودجه خود را نشان داده مسئله اقتصاد مقاومتی است که باید محور طرح بودجه باشد که این کار نشده است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، امروز 6 دی ماه، در خطبه اول نماز جمعه تهران به تبیین اهمیت مسئله دعا پرداخت و گفت: نکته قابل توجه در این باره، واجب بودن دعاست. مرحوم علامه احمد بن فهد حلی که در علم، عرفان و کرامت بی‌نظیر است اولین بحثی که درباره دعا مطرح می‌کند وجوب دعاست و می‌فرماید دعا هم به دلیل عقلی برای انسان واجب و لازم است و هم از نظر وحی و هم به لحظ روایات.

وی ادامه داد: وجب عقلی آن بدین خاطر است که خدا حجت عقل را در وجود انسان مستقر کرده و این عقل است که انسان را به سمت دین هدایت می‌کند. انسان در زندگی با خطراتی مواجه می‌شود که قابل پیش‌بینی نیست و این بلاهای مادی، معنوی، اخروی و دنیوی و غیر قابل پیش‌بینی در کمین است تا انسان را شکار کند. برای اینکه گرفتار این خطرات و زیان‌ها و بلاها نشویم به تعبیر امام علی(ع) باید به سنگر دعا پناه ببریم و دست استغاثه به بارگاه الهی بلند کنیم.

صدیقی اظهار کرد: انسان نباید هیچ‌گاه دامن رحمت الهی را رها کند و این دلیل عقلی وجوب دعاست. هم سراغ منافع را باید از خزائن الهی گرفت و هم دفع بلاها را از درگاه پروردگار خواست.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: حال که دعا به لحاظ عقلی و شرعی واجب است چگونه آن را اجرا کنیم؟ یکی از موارد و مصادیقی که این وجوب عملی می‌شود همین دعاهایی است که خداوند در متن نماز گنجانده است.

وی افزود: نماز مجموعه‌‌ای از زیبایی‌هاست و در آفرینش از زیباترین تابلوهایی که خداوند ترسیم کرده تابلوی نماز است. لذا نماز به طور مطلق پناهگاه است و خدا آن را به مثابه پناهگاه معرفی کرده است؛ «استعینوا بالصبر و الصلاه». هر وقت گرهی به کارتان افتاد و دچار نگرانی شدید به پناه نماز بروید.

صدیقی در پایان این خطبه ابراز کرد: نماز پناهگاهی است که از هر خطری ما را نجات می‌دهد و حاوی بهترین دعاست؛ «اهدنا الصراط المستقیم».

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ابتدا میلاد مسعود حضرت زینب(س)، پیام‌آور سیدالشهدا (ع) و پاسدار و نگهبان خون پاک‌ترین شهدای عالم، را تبریک گفت و یاد حماسه یوم‌الله 9 دی را گرامی‌داشت.

وی ادامه داد: 9 دی از ایام الله است و هم تجدید خاطره ایام الله دوران انقلاب مانند 22 بهمن، 19 دی و سایر روزهایی است که اسلام را نجات داد و نمقطه عطفی در تاریخ بشریت بود.

صدیقی بیان کرد: 8 ماه با نقشه استکبار جهانی از جمله آمریکا و اذنابش در سطح وسیع همه دست به دست هم داده بودند و سال‌ها نقشه کشیده بودند و زمان اجرای آن را برای این اتفاقات مشخص کرده بودند و به دست کسانی پایان نظام اسلامی را پیش‌بینی کرده بودند که بعضی از آن‌ها هر چه داشتند سر سفره شهدا به دست آورده بودند و از اعتبار امام و ولایت شهرت و اعتبار به دست آورده بودند که این هم از عبرت‌‌های بسیار بزرگ تاریخ است.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: اینها آتش فتنه را با برنامه اربابان خارجی روشن کردند و آنچه را که می‌شد برای براندازی یک نظام انجام دهند، انجام دادند؛ ایجاد ناامنی، به هم ریختگی، حمله، شرارت و حتی شبها ندای الله سر دادن. در واقع از همه ابراز بیرونی و درونی برای به هم ریختن نظام اسلامی استفاده کردند اما سکاندار کشتی انقلاب و رهبر حکیم و الهی حاضر نشدند مشکل را نظامی حل کنند بلکه منتظر بصیرت بودند.

وی یادآور شد: ایشان طی 8 ماه در تمام صحبت‌ها، مخالفان را به حضور پذیرفتند و نمایندگان سران فتنه حرف‌های خود را شخصا به محضر ایشان انتقال دادند و هر کسی که شبهه داشت حرف خود را به طور مستقیم با ایشان توانست مطرح کند و اتمام حجت به معنی واقعی کلمه از ناحیه مقام معظم رهبری به عمل آمد.

صدیقی افزود: اما آنها دست‌بردار نبودند و مردم تهران شب و روز آسایش نداشتند و بازار در ابهام وحشتناکی به سر می‌برد و همه امور مختل بود و منابع و مجاری اقتصادی در ناامنی اقتصادی قادر به انجام کارهای خود نبودند. اما سلاحی که در این میدان و جبهه آمریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها، آلمان، فرانسه و اذناب منطقه‌ای آنها را سرافکنده و رسوا کرد و نقشه‌های طولانی‌مدت آنها را نقش برآب کرد معجزه حضور ایمان، وفا، غیرت، بصیرت و میثاق با نایب امام زمان(عج) بود.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: این حضور بی‌بدیل مردم، حضور و تجلی روح امام حسین(ع) و جوشش خون امام حسین(ع) در رگ‌های مردم بود و در یک حرکت خودجوش آن چنان حضوری یافتند که زمینه‌ای برای سران فتنه و فتنه‌گر باقی نماند.

وی ابراز کرد: دل‌های مردم وابسته به اراده الهی و کانون عشق به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و ولایت است و همیشه در حساس‌ترین نقطه فرصت‌شناس هستند و به موقع به جبهه می‌آیند. اگر شب و روز پیشانی سپاس به خاک بساییم و علی‌الدوام شکر کنیم شکر نعمت حضور آن روز نخواهد شد. با ان حضور رهبری در عالم سربلند شد و آتش فتنه با سرافکندگی فتنه‌گران خاموش شد.

صدیقی اظهار کرد: البته پرچم فتنه از دست افرادی که آن را به دست گرفته بودند، گرفته شد اما جریان فتنه از بین نرفته است و دنبال هر فرصتی هستند که ملت ایران را برای همیشه از انقلاب، استقلال، عزت و پیشرفت بازبدارند. جریان برجام یکی از این مسائل بود که در حلقه فتنه‌های پیش‌بینی استکبار جهانی بود. همچنین FATF یکی دیگر از این حلقه‌هاست که بر روی آن اصرار وجود دارد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: با برجام سفره مردم کوچک‌تر شد، گرانی‌ها سیر صعودی به خود گرفت و در مدت کوتاهی مردم عزیز ما تلخ‌ترین شرایط را چشیدند و در این رهگذر امتحان افزایش قیمت بنزین پیش آمد. اصل قضیه هدفمند کردن مصرف سوخت و گرفتن حق دهک‌های ضعیف جامعه از دهک‌های مرفه جامعه بود که در مسئله سوخت و بنزین اقشار مرفه و متمکن از این یارانه‌ها چندین برابر طبقات ضعیف بهره‌مند هستند و شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر می‌شود. لذا اصل قضیه هم قانون و هم به عهده دولت بود.

وی افزود: اما متأسفانه در اثر عدم توجیه و تبیین و عدم شناخت دوست ملت اتفاقات بدی رخ داد. مردم ما هشت سال جنگ را با زندگی فقیرانه خود اداره کردند و همه‌گونه از جبهه‌ها پشتیبانی و حمایت کردند اما چنین مردم را نشناختند، برای این مردم روشنگری نکردند، مطالب را واضح نگفتند، نخبگان را توجیه نکردند و به مراجع تقلید اساس قضیه را منعکس نکردند و مردم را گرفتار یک شوک عظیم کردند.

صدیقی تأکید کرد: مردم واقعا از نظر معیشتی در شرایط سختی هستند و بیکاری، گرانی، تورم، عدم ثبات در بازار، نوسان ارز، سقوط ارزش پول ملی و بالا رفتن اعتبار پول دشمن، همه اینها فشارهایی است که کمر مردم را خم می‌کند. در این شرایط یک مرتبه مردم با یک حرکت ناگهانی مواجه شدند و در مقام حق خود به خیابان‌ها آمدند اما تا دیدند بلنگوی اسلام از حلقوم نایبش بیرون آمد که مردم صف خود را اراذل و اوباش جدا کنند این مردم شریف و متدین اطاعت کردند و نشان دادند همان مردم سال 57 هستند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: من این ایمان، صلابت، بصیرت، وفا و دشمن‌شناسی را به امام زمان(عج) تبریک می‌گویم و از این مردم که در این چهل سال سختی‌ها را تحمل کردند و در امتحانات سخت یار امام زمان(عج) و یاور دین بودند و نگذاشتند به امنیت کشور آسیبی وارد شود و همیشه به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب با همه وجودشان از این انقلاب و نظام پاسداری کردند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه درباره لایحه بودجه 99 کل کشور گفت: با اینکه رهبر معظم انقلاب بودجه سال 98 مبتلا به آشفتگی‌های می‌دیدند و ارشاد فرمودند که این بودجه اصلاح شود اما نه دولت و نه مجلس اهتمامی نداشتند و بودجه 99 همان نسخه بودجه 98 است. در حالی که سند مهمی که دولت‌ها به آن بی‌توجه هستند و در بودجه خود را نشان داده مسئله اقتصاد مقاومتی است که باید محور طرح بودجه باشد که این کار نشده است.

صدیقی اظهار کرد: 75 درصد بودجه عمومی به شرکت‌های دولتی که معلوم نیست چه مقدار مالیات می‌دهند و زیان‌دهی قابل ملاحظه‌ای دارند به خود اختصاص دادند و در نتیجه بودجه نظامی و امنیتی، آموزش و پرورش و حمایت از دهک‌‌های ضعیف آن‌گونه که توقع بود پیش‌بینی نشده است و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه گام‌هایی را بردارد.

انتهای پیام
captcha