حمایت‌های ویژه از گروه‌های برگزیده و شرکت‌کننده/ طلوع برکت؛ فرصتی برای گفتمان‌سازی
کد خبر: 3863724
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
گزارش ایکنا از اختتامیه پانزدهمین رویداد استارت‎آپی طلوع برکت؛

حمایت‌های ویژه از گروه‌های برگزیده و شرکت‌کننده/ طلوع برکت؛ فرصتی برای گفتمان‌سازی

گروه اقتصاد ــ رحیم خاکی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی در اختتامیه پانزدهمین رویداد استارت‎آپی «طلوع برکت»، اعلام کرد: گروه‌هایی که در این استارت‎آپ حضور داشتند، علاوه بر جوایزی که پیشتر تعیین شده، تسهیلات دیگری هم در اختیارشان قرار می‌گیرد که شامل گروه‌هایی که جزو برگزیدگان نیستند، نیز می‌شود.

به گزارش ایکنا، اختتامیه پانزدهمین رویداد استارت‎آپی «طلوع برکت» عصر پنج‌شنبه 21 آذرماه، با معرفی برگزیدگان در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سورد جمهوری اسلامی ایران، جواد نصیری مجری برنامه ضمن خوشامد به تمام حاضران اظهار امیدواری کرد؛ این رویداد خلاقه ادامه پیدا کرده تا به واسطه آن راه و رسم قرآنی بیشتر در جامعه اشاعه پیدا کند.
 
در بخش بعدی مراسم رحیم خاکی؛ رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی و دبیر این استارت‎آپ اظهار کرد: این حرکتی که پازدهمین دوره آن برگزار شد در ابتدا حرکت روشنی نبود، اما خوشحالیم امروز به نقطه دلخواه رسیده‌ایم، لذا امیدواریم از این به بعد اتفاقات بسیاری خوبی در این مجموعه رخ دهد.
 
وی افزود: با کمک همه کسانی که ما را در این رویداد یاری رساندند و تمام شرکت‌کننده‌ها، امیدواریم بتوانیم اتفاقی
بزرگ را در این عرصه رقم بزنیم. در ضمن از تمام افراد و نهاد‌هایی که ما را در برگزاری این رویداد یاری رساندند، کمال تشکر را دارم، به ویژه از آقای شوشتری؛ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای همراهی با این رویداد تشکر می‌کنم.
 
رویداد استارتاپی اسلامی _ قرآنی به نقطه دلخواه رسیده است
خاکی تاکید کرد: گروه‌هایی که در این استارت‎آپ حضور داشتند، علاوه بر جوایزی که پیشتر تعیین شده، تسهیلات دیگری هم در اختیارشان قرار می‌گیرد که شامل گروه‌هایی که جزو برگزیدگان نیستند، نیز می‌شود. برای مثال برای اولین بار، یک دوره «ام بی ای» با مشارکت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به تصویب رساندیم. این دوره در حوزه کسب و کار‌های اسلامی که مصوب جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران است، برگزار خواهد شد. این دوره از بهمن ماه شروع به کار می‌کند که برای دوره اول ۱۷ نفر ظرفیت داریم تا از گروه‌هایی که در این استارت‌آپ حضور داشته‌اند با تخفیف ۲۰ درصد ثبت‌نام به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا به لحاظ استقرار ظرفیت خود را سه برابر کنیم؛ یعنی اگر قرار است ۳ گروه امروز جایزه استقرار بگیرند ما تا سقف سه برابر استقرار را خواهیم داد تا گروه‌های بیشتری را بتوانیم در خدمتشان باشیم. همچنین همه گروه‌هایی که حضور یافته‌اند، حتی کسانی که در این رویداد پذیرفته نشدند یک بار دیگر پرونده‌شان را بررسی می‌کنیم تا آن‌ها به حال خود رها نشوند. در ادامه امیدوارم با کمک همه بتوانیم یک ابر استارت‌آپ شکل دهیم تا همه کار‌ها را تحت یک کار بزرگ پلت فرمی انجام دهیم، زیرا حوزه‌ای که در آن کار می‌کنیم کاملاً تخصصی و خدماتی است. با این توضیح این پلت فرم اگر به خوبی طراحی شود حاضریم روی آن سرمایه گذاری هم کنیم، زیرا این امر باعث می‌شود با نگاهی ملی و جهانی قادر باشیم از بازار کشور‌های اسلامی استفاده کنیم.

خاکی در پایان اعلام کرد: همه کسانی که در این استارتاپ حضور داشتند برنده هستند؛ خواه نامشان در میان برگزیدگان باشد یا نباشد، زیرا نفس حضور در این رویداد خود حرکتی موفقیت‌آمیز است.
 
علی شهابی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) و داور این استارت‌آپ نیز در این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: برگزاری این رویداد گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی است. در ضمن به واسطه این اتفاق تلاش می‌کنیم فضایی را فراهم کنیم تا افرادی که در پی کسب و کار‌های نوپا و نوظهور هستند بتوانند به واسطه همنشینی و نزدیکی با هم به راه‌کار‌های جدید دست یابند.
 
رویداد استارتاپی اسلامی _ قرآنی به نقطه دلخواه رسیده است
وی افزود: تمامی افرادی که در این استارت‌آپ شرکت می‌کنند از تخصص‌های مختلف هستند برای همین به واسطه این گوناگونی قادرند یک کسب و کاری را شکل دهند، البته احتمالاً این تیم‌ها شکست خواهند خورد، ولیکن نمی‌توان کتمان کرد در پس این شکست‌ها به واسطه تجربه‌ای که حاصل خواهد شد پیروزی به ثمر خواهد نشست.

شهابی ادامه داد: برگزارکنندگان این رویداد با برگزاری این استارت‌آپ فضایی را فراهم آورده‌اند تا شرکت کننده‌ها قادر باشند تجارب یکدیگر را فراگیرند؛ این امر باعث خواهد شد تا آن‌ها با ایده‌های متفاوت نیز آشنا شوند، برای همین عموماً در چنین اتفاق‌هایی می‌بینیم ایده‌های جدید خلق می‌شود.

شهابی درباره تاثیرات ۱۴ دوره گذشته نیز چنین توضیح داد: من در چندین دوره این رویداد حاضر بود‎ه‌ام و خود به وضوح دیده‌ام در هر دوره ما شاهد پیشرفت‌های جدید هستیم، زیرا ایده‌های جدید زمینه‌ساز بالا رفتن کیفیت در دوره‌های بعدی می‌شود، همچنین در هر دوره آسیب‌ها شناخته و برطرف می‌شود. یک امتیاز دیگر هم برای این استارت‌آپ می‌تواند قائل شود، آنهم این‌که خصیصه جستجوگری را در شرکت‌کننده‌ها بیدار می‌کند، زیرا وقتی آن‌ها می‌بینند دوستانشان چگونه به موفقیت می‌رسند آن‌ها نیز این انگیزه پیدا می‌کنند تا دوره بعد با قدرت بیشتری در استارت‌آپ حاضر شوند.
 
رویداد استارتاپی اسلامی _ قرآنی به نقطه دلخواه رسیده است
مریم قلی‌زاده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد و یکی از منتور‌های(راهنما) این استارت‎آپ اظهار کرد: بحث استارت‎آپ‌ها چند سالی است که به شدت باب آن شده است، زیرا این مباحث به یک کسب و کار خوب منجر می‌شود، ولیکن در این رویداد ما یک تفاوت جالب را شاهد هستیم و آن هم این‌که به مباحث قرآنی و اسلامی در مسیر درآمدزایی نیز توجه شده است.

وی اضافه کرد: در کار‌هایی که طی این چند روز شاهد آن‌ها بودم حداقل ۳ یا ۴ کار این ظرفیت را داشتند تا در گستره ملی و جهانی معرفی شوند. طرح‌های قرآنی ارائه شده، مباحث تربیتی جدید را معرفی می‌کنند که این ایده‌های جدید در قالب یک طرح قرآنی جدید در حال مطرح شدن است. این مسئله باعث جذابیت آن‌ها شده است تا در سایه آن فرهنگ قرآنی اشاعه داده شود.
 
رویداد استارتاپی اسلامی _ قرآنی به نقطه دلخواه رسیده است
مطصفی کریمی؛ داور پانزدهمین رویداد طلوع برکت هم در سخنانی تصریح کرد: در این فرصت کم بهتر است معرفی کلی از این رویداد نداشته باشم، برای همین به جنبه‌های اختصاصی آن اشاره می‌کنم. این استارت‌آپ به کسب و کار‌های قر‌آنی و اسلامی توجه دارد؛ این اتفاق باعث می‌شود تا فضای کسب و کار در عالی‌ترین شکل فرهنگی ارائه شود تا به‌نوعی خواسته‌های جامعه برآورده شود.

وی افزود: آنچه برای من در این رویداد اهمیت دارد این است که افراد و گروه‌های شاخصی در آن حضور یافته‌اند و همین عامل باعث هم‌ا‌فزایی شده است؛ اتفاقی که به نظرم جز اهداف ارزشمند این رویداد است.

امین شیحی؛ مدیر گروه «قرآنم» که به عنوان برگزیده نخست در این رویداد معرفی شد، نیز در گفت‌و‌گویی کوتاه اظهار کرد: ما برنامه‌ای طراحی کردیم که می‌تواند با هر زبانی معنا و مفاهیم قرانی را در قالب یک بازی در اختیار افراد قرار دهد. هدف از این بازی هم این است که از تفسیر‌های نامطلوب جلوگیری کند تا بدون واسطه مخاطب بتواند از کیفیت مطلوب معنای قرآنی بهره برد.

وی اضافه کرد: مخاطب ما تمام اقشار سنی را در بر می‌گیرد، برای همین از کودک ۳ ساله تا آدم‌هایی بالای ۴۰ سال قادرند از این برنامه استفاده کنند، همچین به واسطه این برنامه افرادی که زبان عربی بلد نیستند و با جامعه اسلامی هم ارتباطی ندارند به سادگی قادرند در قالب بازی که طراحی شده با قرآن آشنا شوند.

شیخی در پایان درباره اهرم‌های تبلیغاتی برای معرفی اپلیکیشن «قرآنم» گفت: ما تنها نیاز داریم که تریبون‌های موجود، برنامه ما را معرفی کنند، والا پلت فرم ما کاملاً طراحی شده و هم اکنون در مارکت ایرانی موجود است.

در ادامه برگزیدگان این رویداد به شرح زیر معرفی شدند.

برگزیده اول؛ گروه قرآنم
برگزیده دوم؛ گروه هور
برگزیده سوم؛ گروه مغز بازی
برگزیده چهارم؛ گروه هیئت پلاس
برگزیده پنجم؛ گروه چمدان عروسکی سیتا
برگزیده ششم؛ گروه حرم گرد
برگزیده هفتم؛ گروه قرآن آنلاین
برگزیده هشتم؛ تراشه پردازان باران

در ضمن هیئت داوران که متشکل از رحیم خاکی، رحیم یعقوب زاده، مصطفی کریمی و علی شهابی بودند از گروه «سلام روستا» نیز تقدیر کردند.

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از «راهنماها» اختصاص داشت. مریم قلی زاده، فؤاد مهاجری و تورج منصوری از جمله کسانی بودند که از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha