مدیران مؤسسات قرآنی در جذب قرآن‌آموزان خلاقیت داشته باشند
کد خبر: 3862494
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

مدیران مؤسسات قرآنی در جذب قرآن‌آموزان خلاقیت داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز با اشاره به عدم استقبال از کلاس‌های آموزشی مؤسسات قرآنی، واکاوی ریشه‌های این مشکل را ضروری دانست و گفت: مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی باید از خود خلاقیت نشان دهند.

استقبال نکردن قرآن‌آموزان از کلاس‌ها؛ مهم‌ترین مشکل مؤسسات قرآنیمهتاب سیاه‌تیری، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، بزرگ‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی را عدم استقبال قرآن‌آموزان دانست و گفت: در این روزها شاهد هستیم که جوانان و نوجوانان بیشتر از گذشته به سمت فعالیت‌های فرعی کشیده شده و کمتر به سمت قرآن کشش دارند.

وی به کاهش آمار قرآن‌‌‌آموزان مؤسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل سرگرمی‌هایی که برای کودکان، نوجوانان و جوانان در قالب ماهواره، اینترنت، موبایل و ... ایجاد شده، رغبت و انگیزه آن‌ها برای حضور در کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی پایین آمده و این مسئله باعث شده در برخی از مؤسسات قرآنی کاهش ۵۰ درصدی آمار قرآن‌آموزان را داشته باشیم.

سیاه‌تیری اضافه کرد: برای جذب کودکان و نوجوانان به فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی لازم است قرآن‌آموزان خردسال و نوجوان مورد تشویق قرار بگیرند؛ لذا می‌طلبد مؤسسات قرآنی مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرمسئول مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز در رابطه با مشکلات مربیان و معلمان قرآن نیز گفت: معلمان قرآن با وجودی‌که از مزایای چندانی برخوردار نیستند و اغلب کارشان به‌صورت فی‌سبیل الله است اما با تمام وجود و برای رضای خدا فعالیت قرآنی دارند.

وی یادآور شد: کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز در رشته‌های حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، صرف و نحو، نقاشی، تواشیح نقاشی و زبان برگزار می‌شود.

این فعال قرآنی الیگودرز با اشاره به مشکلات مالی که امروز دامن‌گیر مؤسسات شده، تأکید کرد: حل این مشکلات نیازمند یاری دستگاه‌های متولی امور قرآنی است؛ چراکه مؤسسات به تنهایی توان انجام این‌کار را ندارند.

انتهای پیام
captcha