فعالیت ۱۰۰ مؤسسه قرآنی در لرستان/ کاهش چشم‌گیر اعتبارات فرهنگی
کد خبر: 3860329
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

فعالیت ۱۰۰ مؤسسه قرآنی در لرستان/ کاهش چشم‌گیر اعتبارات فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد لرستان با اشاره به فعالیت یک‌صد مؤسسه قرآن و عترت در این استان، گفت: اعتبارات قرآنی ما در سال ۹۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود؛ این در حالی‌ است که کل اعتبارات فرهنگی، هنری و دینی و رسانه‌ای ما در سال جاری ۲۵۰ میلیون تومان است.

فعالیت 100 مؤسسه قرآنی در لرستان/ کاهش چشم‌گیر اعتبارات فرهنگی و قرآنیاحمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حاشیه کارگاه آموزشی و توجیهی مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: یکی‌از رسالت‌ها و اهداف اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادارات کل ارشاد حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به این‌که طی سالیان گذشته برنامه‌های دینی و قرآنی زیادی توسط گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده است، ادامه داد: در این راستا ما به‌دنبال کاهش تصدی‌گری‌ها هستیم و می‌خواهیم خود مؤسسات قرآنی کار را انجام دهند.

فتایی با بیان این‌که ما دنبال این هستیم که از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ استفاده کنیم، گفت: گاهی اوقات شاهد موازی‌کاری در این دستگاه‌ها هستیم، که می‌توانیم در راستای هم‌افزایی از این موازی‌کاری جلوگیری کنیم.

مدیرکل ارشاد لرستان با تأکید بر این‌که هدف ما توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی است، گفت: برخی ‎از روشنکفران بر این عقیده بودند که با سرکار آمدن علوم جدید، قرآن کم‌رنگ می‌شود، همچنان شاهد هستیم که دین در زندگی عالمان نقش پُررنگی دارد و با قرآن مانوس هستند.

330 نفر از فعالان جامعه قرآنی لرستان بیمه شده‌اند

فتایی با بیان این‌که حدود یک‌صد مؤسسه قرآن و عترت در لرستان فعال هستند، گفت: اعتبارات قرآنی ما در سال 90 حدود 300 میلیون تومان بود؛ این در حالی‌است که کل اعتبارات فرهنگی، هنری و دینی و رسانه‌ای ما در سال‌جاری 250 میلیون تومان است، اما این موضوع باعث نمی‌شود که تلاش و فعالیت ما برای افزایش اعتبارات و کمک در این حوزه کم‌رنگ شود.

مدیرکل ارشاد لرستان در رابطه‌ با فعالیت‌های انجام شده توسط گروه قرآن و عترت این اداره‌کل، بیان کرد: نزدیک به 330 نفر از فعالان جامعه قرآنی، بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند، از 20 مؤسسه حمایت مالی شده و 18 دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم، هفته قرآن و عترت با 14 جشنواره فرهنگی و هنری، مسابقات قرآنی و جشن رمضان با بیش‌از 90 جلسه قرآنی برگزار شده و در سال‌جاری جشنواره ملی موشن‌گرافیک نیز «آیات» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha