برگزاری دوره‌های آموزشی «کسب و کار حلال» در لرستان
کد خبر: 3859069
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

برگزاری دوره‌های آموزشی «کسب و کار حلال» در لرستان

گروه فرهنگی ــ معاون تبلیغات لرستان از برگزاری دوره‌های آموزشی «کسب و کار حلال» در استان خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها کسبه و بازاریان با قرآن‌، امور دینی و کسب‌وکار حلال و اسلامی آشنا می‌شوند.

برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار حلال در لرستانحجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی براساس اولویت‌هایی که دارد آموزش‌هایی را برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته است، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای روحانیان و همسران آن‌ها اشاره کرد و گفت: روحانیان و همسران آن‌ها براساس طبقه‌بندی انجام‌شده در کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: همسران روحانیان امام محله براساس سطح تحصیلات طبقه‌بندی شده و تحت عنوان «همیاران تبلیغ» آموزش می‌بینند که بتوانند دوشادوش همسران روحانی خود در امر تبلیغ کمک کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار حلال، گفت: در این راستا با همکاری اداره‌کل صنایع و معادن برای گروه‌های مختلف به‌ویژه کاسب‌ها، کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که از اقشار مختلف که با مردم سروکار دارند، برای شرکت در این کارگاه‌ها دعوت می‌شود.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان صمت در استان حضور در این کارگاه‌ها اهرمی است برای تمدید پروانه فعالیت کاسب‌ها که در آن با قرآن‌ کریم، امور دینی و کسب‌وکار حلال و اسلامی آشنا می‌شوند و با مردم براساس احکام اسلامی برخورد می‌کنند.

غلامی با اشاره به این‌که جهت برگزاری این کارگاه‌ها سه تن از اساتید آموزش‌های ویژه‌ای را دیده‌اند، بیان کرد: کارگاه‌های کسب‌وکار حلال در طول سال و در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شوند.

این مسئول با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج در سازمان تبلیغات اسلامی لرستان برای زوج‌های جوان، افزود: در این حوزه مسائل اعتقادی، دینی و اقتصادی برای زوج‌های جوان بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: در این حوزه دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی و تبلیغات اسلامی فعالیت دارند که در این راستا در هر شهرستان دو روحانی به مراکز مشاوره معرفی شده‌اند.

غلامی با اشاره به این‌که در حوزه آموزش برای هیئات مذهبی، انجمن‌های اسلامی و بانوان فرهیخته کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود، عنوان کرد: آموزش خانواده، فرزندان و تحکیم بنیان خانواده و معرفی مادران و زنان فرهیخته و همسران فعال از کارهای این سازمان است.

وی با بیان این‌که رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و استان آموزش محور است، اضافه کرد: رویکرد سازمان در مرکز این است که توجه ویژه به بخش آموزش تقویت همه قسمت‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام
captcha