آغاز راهپیمایی مردم خرم‌آباد در دفاع از اقتدار و امنیت کشور
کد خبر: 3858308
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

آغاز راهپیمایی مردم خرم‌آباد در دفاع از اقتدار و امنیت کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ راهپیمایی مردم خرم‌آباد در دفاع از اقتدار و امنیت کشور لحظاتی قبل آغاز شد.

آغاز راهپیمایی مردم خرم‌آباد در دفاع از اقتدار و امنیت کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب و محکوم کردن اقدام آشوبگران که در برخی نقاط کشور دست به اغتشاش و آسیب به اموال عمومی زده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان ایران اسلامی داده‌اند، مردم خرم‌آباد امروز چهارشنبه، 29 آبان راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند.

راهپیمایی‌کنندگان خرم‌آبادی از ساعت 10 صبح در میدان شهدا تجمع و سپس از مسیر پُل شهدا، دروازه الشتر و خیابان انقلاب به سمت مصلای الغدیر حرکت خواهند کرد. سخنران این مراسم، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد است.

خسارت ناآرامی‌ها به ۴۴ بانک در خرم‌آباد

بنابر این گزارش، در ناآرامی‌ روزهای گذشته در شهر خرم‌آباد ۶۴ خودپرداز بین 20 تا 100 درصد تخریب شدند. همچنین 44 شعب بانک در سطح شهرستان خرم‌آباد دچار خسارت شدند.

متأسفانه برخی افراد در این ناآرامی‌ها هفت شعبه را در شهرستان خرم‌آباد به آتش کشیدند که بین 20 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.

ردپای دشمنان و ضدانقلاب میان دستگیرشدگان ناآرامی‌های خرم‎آباد

همچنین، رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان در روز یکشنبه، 26 آبان‌ماه در رابطه‌با اغتشاشات به‌وقوع پیوسته در شهر خرم‎آباد در جمع خبرنگاران، گفت:  روز شنبه، 25 آبان برخی آشوبگران در شهر خرم‌آباد دست به اقداماتی زدند که بلافاصله شناسایی و برخی از آنان دستگیر شده‌اند، میان دستگیرشدگان ردپای دشمنان و ضدانقلاب مشهود است.

وی با بیان این‌که روند دستگیری‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: امروز هیچ‌گونه مشکلی در خرم‌آباد گزارش نشده و امنیت صد درصدی برقرار است.

شیراوژن با تأکید بر این‌که مردم باید مواظب معاندان و دشمنان باشند و صف خودشان را از آنان جدا کنند و گول دشمنان را نخورند، اضافه کرد: خانواده‌ها به فرزندان اجازه شرکت در این تجمعات را ندهند تا مشکلی برای آنان ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که خوشبختانه مردم لرستان فهیم و ولایت‌مدار هستند و همواره با نظام و انقلاب اسلامی بوده و خواهند بود، گفت: از دستگاه قضا که با شدت و سرعت بلافاصله با مخلان نظم عمومی برخورد کرد، تشکر می‌کنم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی با افرادی‌که قصد تخریب اموال عمومی را داشته باشند به شدت برخورد می‌کند و همواره پاسدار نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم.

دستگیری عوامل ناامنی‌های اخیر در بروجرد

همچنین، رضاپور، معاون دادستان بروجرد شامگاه دوشنبه، 27 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد، اظهار کرد: در ابتدا فتنه‌ای قرار بود توسط افراد سابقه‌دار در بروجرد شکل بگیرد که این افراد شناسایی شدند و این فتنه در نطفه خفه شد و در این راستا افراد دستگیر و راهی زندان شدند و خوشبختانه مورد خاصی در بروجرد رخ نداده است.

وی با بیان این‌که باید برخورد جدی با گران‌فروشان از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود، اضافه کرد: در این راستا باید گشت‌های مشترک بین اتاق اصناف، پلیس اماکن و تعزیرات صورت گیرد.

رضاپور تأکید کرد: با اخلالگران در نظم اقتصادی به‌طور جدی برخورد خواهد شد.

ضعیف بودن مطالبه‌گری؛ مهم‌ترین عامل به حاشیه رفتن اعتراضات مردم

محسن رشیدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان سه‎شنبه، 28 آبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به‌منظور ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد، به نارآرامی‎ها و اغتشاشات ایجاد شده در شهر خرم‎آباد طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: هر کس دلش با انقلاب باشد، بسیجی است.

وی با اشاره به این‌که همه آحاد ملت موظف به جلوگیری از فساد هستند، اظهار کرد: ما نیز به‌عنوان یک نهاد مردمی در مقابل فساد ایستادگی کرده و ظرفیت خود را در این زمینه به‌کار می‌گیریم.

رشیدی با اشاره به این‌که از باب امر به معروف و نهی از منکر بر همه ما واجب است که در مقابل فساد بایستیم، گفت: لازم است هر کس به نوبه خود مفسده‌ای را می‌بیند به مراجع قضایی اطلاع دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: ضعیف بودن مطالبه‌گری ما یکی‌‌ از مشکلات عمده در لرستان است به‌نحوی که این امر باعث شده اعتراضات مردم به حاشیه کشیده شود.

وی با تأکید بر این‌که بسیج در مقابل مردم نیست، اظهار کرد: در مواقع اضطرار، بسیج با درخواست نیروهای امنیتی و انتظامی در میدان حضور پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha