سیر نزولی آمار قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3857613
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

سیر نزولی آمار قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی وحی بروجرد با بیان این‌که در دولت‌های گذشته امتیازاتی به مؤسسات قرآنی داده می‎شد که اخیراً تمامی آن امتیازات حذف شده است، خواستار حمایت مسئولان فرهنگی و قرآنی از مؤسسات و فعالان قرآنی شد.

حذف امتیازات مؤسسات قرآنی در دولت جدیدعباس شجاعی، مدیرمسئول مؤسسه قرآنی وحی بروجرد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های مؤسسه قرآنی وحی، گفت: در حال حاضر صد قرآن‌آموز در سنین مختلف در دوره‌های آموزش قرآن مؤسسه قرآنی وحی بروجرد شرکت دارند.

وی با اشاره به این‌که دوره‌های آموزشی مؤسسه قرآنی وحی بروجرد در رشته‌های حفظ، مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن و تجوید قرآن است، افزود: این مؤسسه قرآنی از سال 87 تاکنون زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در شهر بروجرد فعالیت دارد.

شجاعی با ذکر این‌که قرآن‌آموزان مؤسسه قرآنی وحی بروجرد در سنین مختلف و اکثراً در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی هستند، گریزی هم به مشکلات مؤسسه زد و ادامه داد: متأسفانه در دولت جدید هیچ حمایتی از مؤسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد، این در حالی‎است که با توجه به مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده در سال‌های اخیر مؤسسات قرآنی با مشکلات زیادی برای تأمین تجهیزات و امکانات، اجاره مکان، حق‌الزحمه مربیان و... مواجه هستند اما با وجود این مؤسسات قرآنی به حال خود رها شده و مسئولان هیچ‌گونه حمایتی از مؤسسات قرآنی ندارند.

وی با بیان این‌که مدیران مؤسسات قرآنی علی‌رغم تمامی تنگناها و مشکلات مجبورند به هر سختی و مشقت که شده مؤسسه را اداره کنند و اجازه ندهند مُهر تعطیلی بر مؤسسه بخورد، اضافه کرد: در دولت‌های گذشته امتیازاتی به مؤسسات قرآنی داده می‎شد که طی سال‌های اخیر تمامی آن امتیازات نیز حذف شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی وحی بروجرد با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و عدم توانایی آن‌ها در هزینه کردن برای قرآن، گفت: به‌خاطر مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر مردم است ما شهریه کلاس‎ها را در قالب کمک قرآن‌آموزان به مؤسسه دریافت می‎کنیم و اجباری برای دریافت شهریه نداریم و هر کس به اندازه‌ای که در توان و وسعش است به‌ عنوان شهریه، مبلغی را به مؤسسه می‌پردازد و خیلی از قرآن‌آموزان هم رایگان در کلاس‌های ما شرکت می‌کنند.

شجاعی در ادامه خواستار حمایت مسئولان فرهنگی و قرآنی از مؤسسات و فعالان قرآنی شد و ابراز کرد: نیاز است دولت حمایت بیشتری از مؤسسات قرآنی داشته باشد و در زمینه بیمه مربیان و فعالان قرآنی و همچنین تهیه مکان مناسب برای مؤسسات قرآنی جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

وی با اشاره به تعطیل شدن فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: متأسفانه هر سال شاهد هستیم آمار قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی روند نزولی دارد و اگر این‌ روند ادامه پیدا کند طولی نمی‎کشد که بسیاری از مؤسسات قرآنی تعطیل یا دچار رکود خواهند شد.

انتهای پیام
captcha