ضرورت توجه ویژه به قرآن در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3856346
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

ضرورت توجه ویژه به قرآن در دانشگاه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون دانشگاه لرستان بر لزوم توجه و اهمیت بیشتر به قرآن در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه به قرآن کمتر اهمیت داده می‌شود.

ضرورت توجه ویژه به قرآن در دانشگاه‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دوشنبه، بیستم آبان‌ماه در آیین بزرگداشت هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها که در ساختمان علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن‌ کریم بعد از قسم خوردن به مواقع نجوم می‌فرماید این قرآن‌کریم است و در کتابی مسطور بیان شده است.

وی بر لزوم توجه و اهمیت بیشتر به قرآن در دانشگاه‌ها تأکید کرد و با ذکر این مطلب که متأسفانه به قرآن کمتر اهمیت داده می‌شود، ادامه داد: قرآن انسان را به بهترین مسیر زندگی هدایت می‌کند.

فلاحی‌اصل با اشاره به این‌که در عالم و دار هستی ورای قرآن هدایتی وجود ندارد، ادامه داد: هر گونه هدایت و سعادتی که برای انسان وجود دارد در قرآن بیان شده است.

حقیقت قرآن، تبیین توحید و معاد است

معاون دانشگاه لرستان حقیقت و هویت قرآن‌ کریم را تبیین توحید و معاد دانست و گفت: اگر کسی بخواهد بیانات قرآن را در حد فهم خود پایین بیاورد و بر حرف خود پافشاری کند مصداق بارز تکذیب قرآن است‌.

وی با ذکر این مطلب که همه جای قرآن و همه ساختمان قرآن اعجاز است، اضافه کرد: قرآن بر روح و روان تأثیر واقعی دارد و دوای تمام دردها را باید در قرآن جست‌وجو کرد.

فلاحی‌اصل قرآن را یکپارچه هدایت دانست و تأکید کرد: قرآن‌کریم کتاب هدایت همه انسان‌ها در همه اعصار و زمانه‌هاست، قرآن انسان را به بهترین مسیر زندگی هدایت می‌کند، کسانی‌که در پرتو هدایت قرآن قرار نگرفته‌اند، از هدایت حقیقی قرآن‌ کریم هیچ بهره‌ای نبرده‌اند.

انتهای پیام
captcha