بیهوده‌‌گردی در فضای مجازی مصداق غفلت است
کد خبر: 3855702
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

بیهوده‌‌گردی در فضای مجازی مصداق غفلت است

گروه فرهنگی ـ نائب رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، بیهوده‌‌گردی در فضای مجازی را از مصادیق غفلت برشمرد و گفت: در شرایط کنونی عده‌ای عمر خود را به بطالت در فضای مجازی می‌گذرانند و این امر موجب بی‌هدفی در زندگی می‌شود.

بیهوده‌‌گردی در فضای مجازی مصداق غفلت استحجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، نائب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به ‌مبحث غفلت، نشانه‌ها درمان و نتایج آن، غفلت را عامل سیه‌روزی انسان و تنگی زندگی برشمرد و گفت: از دیدگاه قرآن‌کریم انسان‌های غافل مانند چهارپایان و بلکه پایین‌تر از آن تشبیه شده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که انسان باید در زندگی با علم و آگاهی قدم بردارد در رابطه با غفلت، اظهار کرد: غفلت به‌معنای گذراندن وقت به بیهودگی و به‌معنای دیگر اتلاف عمر است.

دریکوند، یکی‌ از مصادیق غفلت و گذراندن بیهوده عمر در شرایط امروزی زندگی را بیهوده گذراندن وقت در فضای مجازی بدون این‌که استفاده‌ای از آن ببریم دانست و گفت: در برخی روایات غفلت را به در خواب بودن انسان تشبیه کرده‌اند بدین معنا که انسان غافل همانا در خواب غفلت به سر می‌برد.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه‌های درمان غفلت اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که مداومت بر ذکر خداوند با تسبیح، قرائت قرآن و قدم برداشتن در راه خدا درمان‌گر غفلت است، بیان کرد: اهتمام به حسنات، خدمت به مردم، صله‌رحم و صدقه در راه خدا از دیگر راه‌های درمان غفلت است.

وی پند و عبرت نگرفتن از حوادث دنیا را نشانه غفلت دانست و اضافه کرد: گاهی انسان‌هایی مسیری اشتباه را می‌روند که مایه عبرت می‌شوند اما انسان‌های غافل از این امر پند و عبرت نمی‌گیرند و همان کار را دوباره تکرار می‌کنند.

حجت‌الاسلام دریکوند، مهم‌ترین نشانه غفلت را بیهوده گذراندن عمر دانست و با یادآوری این مطلب که سرگرمی بیهوده و فراموشی از دیگر نشانه‌های غفلت است، اضافه کرد: همنشینی با گناهکاران، فاسقان و منافقان نشانه غفلت انسان است.

نائب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با یادآوری این مطلب که برخی در شرایط کنونی عمر گران‌قدر را در فضای مجازی به بطالت می‌گذرانند، اظهار کرد: بیهوده‌گردی در فضای مجازی علاوه‌بر تنبلی از مصادیق بارز غفلت است؛ این در حالی‌است که بیهوده گشتن در فضای مجازی موجب بی‌هدفی در زندگی می‌شود.

وی هلاکت انسان را نتیجه غفلت برشمرد و با ذکر این مطلب که انسان عاقل نباید غافل باشد، اضافه کرد: نباید مال و اولاد و دلبستگی به دنیا موجبات غفلت و هلاکت انسان را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha