کاهش تعداد قرآن‌آموزان جامعةالقرآن الیگودرز به‌دلیل مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3855074
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

کاهش تعداد قرآن‌آموزان جامعةالقرآن الیگودرز به‌دلیل مشکلات اقتصادی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل جامعة‌القرآن الیگودرز استقبال از کلاس‌های قرآنی را ضعیف دانست و گفت: مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌ها باعث شده خانواده‌ها رغبت چندانی برای شرکت فرزندان‌شان در کلاس‌های قرآن نداشته باشند.

ریزش قرآن‌آموزان جامعةالقرآن الیگودرز به‌دلیل مشکلات اقتصادیناهید طاهری، مدیرعامل جامعة‌القرآن الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، استقبال از کلاس‎ها و دوره‌های آموزشی جامعةالقرآن الیگودرز را نسبت به سال‌های قبل کم‌رنگ دانست و گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر به‌خاطر مشکلات اقتصادی با ریزش آمار قرآن‌آموزان مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: بالا رفتن هزینه‌های زندگی، افزایش کرایه ماشین و وسایل آموزشی، شهریه و کتاب‎ها باعث شده خانواده‌ها رغبت چندانی برای شرکت فرزندان‌شان در کلاس‌های قرآنی نداشته باشند.

طاهری با بیان این‌که مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی از نظر مالی و اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اضافه کرد: برخی‌ از مربیان قرآنی با وجودی‎که نزدیک به 10 سال است در زمینه قرآن فعالیت دارند اما متاسفانه فاقد بیمه هستند.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی و قرآنی از مؤسسات قرآنی و مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی شد و اظهار کرد: ضرورت دارد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به بیمه کردن مربیان قرآنی جدیت و تلاش بیشتری به خرج دهد؛ چراکه برخی از مربیان با وجودی که در هفته بیش‌از 30 ساعت فعالیت آموزشی دارند اما نسبت به بیمه شدن آن‌ها اقدامی انجام نگرفته و همین منجر به بی‎رغبتی و بی‎انگیزگی آنان شده است.

طاهری در بخشی‎از سخنانش در تشریح فعالیت‌های جامعة‌القرآن الیگودرز، از آغاز دوره جدید حفظ موضوعی قرآن‌کریم به روش اشاره در الیگودرز خبر داد و گفت: این دوره حفظ موضوعی قرآن‌کریم به روش اشاره از دهم مهرماه امسال ویژه کودکان چهار و نیم ساله آغاز شده است.

وی افزود: در این دوره آموزشی، کودکان در قالب سه کتاب با الفبای قرآنی، صداهای کوتاه و کشیده، علامت‌های وقف، ابتدا، التقاء ساکنین، مد و ... آشنا می‎شوند و سپس وارد دوره روان‌خوانی می‎شوند. در حال حاضر 25 کودک خردسال در رده سنی چهار و نیم سال در دوره آموزشی حفظ موضوعی قرآن که مربی آن مریم عیدیان است، شرکت دارند.

طاهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 280 نفر در دوره‌های مختلف آموزشی جامعة‌القرآن الیگودرز در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ موضوعی، حفظ جزء 30، حفظ جزء 21، جزءهای 3 و 4 و 11 شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha