مشارکت ۲۵۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی
کد خبر: 3852170
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶

مشارکت ۲۵۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به مشارکت ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان، گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در ۴۵۰۰ مدرسه لرستان برگزار شد.

مشارکت ۲۵۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در انتخابات شوراهای دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، چهارشنبه، یکم آبان، در مراسم نمادین آغاز بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی لرستان که در دبیرستان نمونه دولتی آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، اظهارکرد: تشکیل شورای دانش‌آموزی یکی‌از ارکان مهم موفقیت برای آینده ایران اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی لرستان با شعار «طلایه‌داران گام دوم انقلاب» در چهار هزار و ۵۶۰ آموزشگاه و با حضور بیش‌از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: امروز رسالت آموزش و پرورش نسبت به گذشته دارای گستردگی بیشتری است که مهم‌ترین آن بسترسازی برای تعالی و توسعه کشور است.

زینی‌وند آموزش و پرورش را بهترین جایگاه برای کسب موفقیت و ایجاد زیرساخت برای تعالی جامعه نامید و یادآور شد: اهداف آموزش و پرورش باید در مدارس محقق شود و برنامه‌ریزی باید با محوریت مدرسه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش بستر پرورش نیروی انسانی در همه عرصه‌ها است و در جامعه کارکردهای مختلفی برای آن متصور است، ادامه داد: به همین منظور دستگاه تعلیم و تربیت مهم‌ترین زیرساخت برای تعالی و توسعه کشور است این در حالی‌است که یکی‎از مهم‌ترین اهداف سند تحول بنیادین توجه ویژه به بحث اجتماعی و مشارکت دانش‌آموزان و اولیا در برنامه‌های مدرسه است.

وی با بیان اهداف شورای دانش‌آموزی در مدارس، گفت: تشکیل شورای دانش‌آموزی یکی‌از ارکان مهم موفقیت برای آینده ایران اسلامی است.

مدیر باید برخی مسئولیت‌ها را به دانش‌آموزان واگذار کند

محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیر در این آیین با اشاره به انتخابات شورای دانش‌آموزی به‌عنوان یک برنامه موفق، گفت: منتخب دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی می‌شود که این افراد در برنامه مدارس مشارکت دارند و در مباحث اجتماعی و فرهنگی تاثیر خود را باید نشان داده و به مدیر مدرسه کمک کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور بوده و باید در گام دوم انقلاب موثر باشند و در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و به‌ویژه در خانواده خود نقش‌آفرینی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که احساس شخصیت کردن، احساس وظیفه داشتن در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگ‌سازی برای موفقیت جامعه توسط دانش‌آموزان از مدارس آغاز می‌شود، افزود: مدیر باید برخی مسئولیت‌ها را به دانش‌آموزان واگذار کند و دانش‌آموزان هم باید طبق توان به مدیر و دیگر عوامل آموزشگاه کمک کنند و در عرصه علمی، فرهنگی و پژوهشی فعال بوده و نقش آگاهی‌بخشی را در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha