ارتقای جایگاه معلم شرط لازم توسعه است
کد خبر: 3844297
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

ارتقای جایگاه معلم شرط لازم توسعه است

گروه فرهنگی- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه مهم‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است، گفت: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزانی موفق داشته باشیم و شرایط رشد جامعه را فراهم کنیم باید به ارتقای جایگاه معلمان، بالا بردن انگیزه آن‌ها و افزایش سطح توانمندیشان فکر کنیم.

ارتقای جایگاه معلم شرط لازم توسعه است

به گزارش ایکنا از البرز، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح دوشنبه، یکم مهرماه در آئین متمرکز استانی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید که در دبیرستان شهید شرافت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: امنیت، آشایش، رشد و تعالی کشور و اقتدار و عزت ما در جهان مدیون خون پر افتخار شهدا است.
وی اضافه کرد: از افتخارات آموزش و پرورش، تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز و بیش از چهار هزار معلم شهید در هشت سال جنگ تحمیلی است که در آن ایام برای دفاع از کیان کشور حضور داشتند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش امروز در مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به کمک دیگر دستگاه ها است و نیاز به مساعدت دارد.
وی با تاکید بر اینکه امید جمهوری اسلامی به دانش آموزان و جوانان مومن و متدینی است که با نگاه به افتخارات گذشته آینده کشور را می‌سازند، گفت: به یقین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرفصل کارهای خود قرار می‌دهیم و از هیچ کوششی دریع نخواهیم کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر قرار باشد در تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که نقشه راه نظام تعلیم و تعلیم تربیت است موفق باشیم باید دانش‌آموزان را در میدان مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی سهیم کنیم.
این مسئول بیان کرد: دانش آموزان باید این را بدانند که امروز رویکرد نظام تعلیم و تربیت آماده‌سازی دانش‌آموزان برای بهزیستن، کنارهم زیستن و برخورداری دانش‌آموزان از مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌ای و آماده شدن برای زندگی آینده و مناسب است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساعتی می‌تواند زمینه ساز یک انسان برخوردار از حیات طیبه باشد.
کاظمی همچنین گفت: نقش خانواده‌ها و اولیا در تحقق اهداف آموزش و پرورش کمتر از نقش دانش‌آموزان نیست.
وی بیان کرد: مهم‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است، اگر می‌خواهیم دانش‌آموزانی موفق داشته باشیم و شرایط رشد جامعه را فراهم کنیم باید به ارتقای جایگاه معلمان، بالا بردن انگیزه آن‌ها و افزایش سطح توانمندیشان فکر کنیم تا با کمک آن‌ها بتوانیم ماموریت‌های آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصد برسانیم.
انتهای پیام

captcha