اعزام ۲۵۶ پزشک و امدادگر به عراق در ایام اربعین
کد خبر: 3836578
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

اعزام ۲۵۶ پزشک و امدادگر به عراق در ایام اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در ایام اربعین با ایجاد چهار قرارگاه مرزی در مرز‌های خوزستان و ایلام و راه‌های مواصلاتی عراق و اعزام ۲۵۶ پزشک، پرستار و کادر امدادی به زائران خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

اعزام 256 پزشک و امدادگر به عراق در ایام اربعینسیدمجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تأکید قرآن در حوزه خدمات بشردوستانه و عام‌المنفعه، گفت: آیات 2 و 32  سوره مائده سیاستگذاری مسلمانان در امور بشردوستانه را تعیین می‌کند.
 
وی افزود: آیه شریفه «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى‌ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» شعار ما در سازمان هلال احمر و در راستای خدمات بشر‌دوستانه و عام‌المنفعه است.

احمدی با اشاره به آیه 32 سوره مائده که خداوند می‌فرماید:«ومَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً» گفت: در قرآن کریم نیز به بحث حیات و احیاء بشریت نیز تأکید شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در جمعیت هلال احمر شورای فرهنگی  وجود دارد که بر امور شرعی نظارت دارد، همچنین در سازمان هلال احمر که یک نهاد انقلابی و مردمی است مقام معظم رهبری نماینده دارند که در همه استان‌ها نیز نماینده رهبری دفتر دارند که نظارت بر امور شرعیه می‌کنند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر بعد از آستان قدس رضوی و اداره اوقاف و امور خیریه سومین سازمانی است که از موقوفات بهره‌مند است. مردم طی 96 سال کمک و وقف کردند و ما امروز ضمن نظارت بر موقوفات نگهداری و بهینه‌سازی این سرمایه‌های مردمی را برعهده داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: مردم می‌توانند در امور بشردوستانه با نگاه به سوره مائده در صحنه به‌عنوان داوطلب، نجات‌گر، امدادگر و خیر حاضر شوند تا این نگاه قرآنی تسری پیدا کند، ضمن اینکه مجمع خیران را نیز در استان داریم.
  
احمدی ابراز کرد: در حوزه جوانان ما افتتاح خانه‌های قرآن را از سوی سازمان جوانان و با همکاری دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دستور کار داریم، ضمن اینکه کانون‌های طلاب، در فعالیت‌های فرهنگی جاری و هم در هنگام  بروز سوانح به‌عنوان متولیان فرهنگی و در شرایط عادی در کانون‌های قرآنی و کانون طلاب در کنار ما انجام وظیفه می‌کنند.

وی عنوان کرد: قطعاً کمک به مردم طبق تعاریف قرآن کریم می‌تواند تسهیل‌کننده باشد تا آثار و جراحت ناشی از سوانح و حوادث به حداقل برسد، همچنین خیران با نگاه قرآنی در کنار مؤسسات خیریه و سازمان هلال احمر باعث تسکین آلام بشری و کمک به برقراری صلح، دوستی، تفاهم و حمایت از سلامت انسان‌ها هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در بحث جوانان با توجه به فرارسیدن ایام محرم هیئت‌های علی اکبری از سوی سازمان جوانان فعال شده که از ظرفیت شور حسینی و حضور جوانان در فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم که این فعالیت‌ها در محرم به اوج خود خواهد رسید.

احمدی به تشکیل دارالقرآن جمعیت هلال احمر در راستای گسترش تعالیم قرآنی اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین با توجه به ساختار ستاد اربعین در وزارت کشور جمعیت هلال احمر وظیفه بهداشت، درمان و امدادرسانی را عهده‌دار است.
 
وی ادامه داد: چهار قرارگاه مرزی در مرزهای خوزستان و ایلام و در راه‌های مواصلاتی عراق و در نجف اشرف نیز دو درمانگاه  نبأ و یکی در عمود 1092 برای امدادرسانی به جمعیت هلال‌احمر سپرده شده که در این راستا 256 پزشک، پرستار و کادر امدادی و امدادگر به عراق اعزام خواهند شد، ضمن اینکه با توجه به نیاز دارویی در آن دوران نیز از کمک‌های خیران در این بخش استقبال می‌کنیم. 

اجرای طرح همسفران خورشید
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: در ایام صفر طرح همسفران خورشید را داریم که در این راستا برای امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا(ع)، 1200 جوان امدادگر و نجاتگر در 114 پایگاه مواصلاتی منتهی به حرم رضوی مستقر خواهند شد. 

وی گفت: در سازمان هلال احمر تمامی اعضا و داوطلبان خود را خیر می‌دانیم چه آنانکه زمان خود را در اختیار سازمان قرار می‌دهند و چه آنانکه ثروت خود را در راه بشردوستانه هزینه می‌کنند.

احمدی ابراز کرد: در سیل سه میلیارد تومان از سوی خیرانی که با ما ارتباط دارند جمع‌آوری شد و بسیاری از داوطلبان در طول این مدت زمان، تخصص و ثروت خود را وقف کمک به افراد سیل‌زده کردند و در سوانح کنار ما و مردم بودند که این سرمایه اجتماعی بالایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: طبق ماده 6 مصوب مجلس و ماده 22 اساس‌نامه هلال احمر ما عضویت را به‌عنوان سرلوحه مءموریت‌های خود قرار داده‌ایم و مردم برای عضویت در سازمان هلال احمرمی‌توانند به شعب هلال احمر مراجعه کنند.

احمدی گفت: قریب سه میلیارد تومان در صندوق هلال احمر از سوی کمک‌های خیران جمع‌آوری شده که دو میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی بوده و برای مناطق سیل‌زده ارسال شده است. 228 میلیارد تومان به صندوق سازمان هلال احمر از سوی دولت واریز شده که بین سه استان بیشترین مشارکت از صندوق‌ را استان خراسان رضوی گرفته  است.
 
انتهای پیام
captcha