‌مساجد چهارمحال و بختیاری؛ میزبان طرح «بچه‌های مسجد»
کد خبر: 3823412
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

‌مساجد چهارمحال و بختیاری؛ میزبان طرح «بچه‌های مسجد»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد با هدف کشف استعداد‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان در ۴۳۰ مسجد سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز گذشته، 9 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اعلام این خبر، گفت: این طرح از اول تیرماه جاری تا نیمه شهریورماه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد در شش شاخص کلی برگزار می‌شود، افزود: قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی با محوریت خلاق، نشاط و معنویت شاخص‌های این طرح فرهنگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: این طرح به طور رسمی همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در 13 تیرماه جاری و با جشن بزرگ دختران آفتاب در مسجد امام سجاد(ع) شهرکرد آغاز می‌شود.

کارگران از برگزاری 500 برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه، برگزاری گفتمان‌های دینی، استقبال از خادمان حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، مسابقات کتابخانه و برگزاری جشن‌های مردمی از جمله برنامه‌های این دهه از 13 تا 23 تیرماه است.

تبیین بیانیه گام دوم در طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد
محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت رایگان در کلاس‌های طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد می‌توانند در سامانه «سجا» ثبت‌نام نمایند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز پایگاه ثبت‌نام جوانان و نوجوانان استان در این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های این طرح علاوه بر اجرای ویژه در تابستان در تمام ایام سال در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در اوقات فراغت از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و امکانات مساجد و کانون‌های مساجد استان برای رشد فرهنگی جوانان و نوجوانان بهره گرفته شده است.

مظاهری از برگزاری کلاس‌های تخصصی ویژه مناطق مختلف استان در این طرح خبر داد و تصریح کرد: کمبودهای فرهنگی شهرها و مناطق مختلف استان بررسی شده و محوریت طرح اوقات فراغت با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی هر منطقه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد در سال گذشته میزبان بیش از 20 هزار جوان و نوجوان استان بود، اظهار کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت اخلاق و معنویت از جمله موضوعات ویژه این طرح است.
انتهای پیام

captcha