بررسی سیل لرستان توسط ۶ اکیپ از اساتید دانشگاه
کد خبر: 3817896
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

بررسی سیل لرستان توسط ۶ اکیپ از اساتید دانشگاه

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان با بیان این‌که سیل تمام خاک مناسب استان را شسته است، اضافه کرد: بعد از وقوع سیل ۶ اکیپ از اساتید دانشگاه مسائل پیش آمده را بررسی کردند.

بررسی سیل لرستان توسط ۶ اکیپ از اساتید دانشگاهبه گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان، امروز، نوزدهم خرداد در جمع مردم پلدختر، با اشاره به وقوع سیل فروردین ماه امسال در لرستان، اظهار کرد: باید بررسی از کل حوزه آبریز استان صورت گیرد، در سطح استان چند سد نیمه کاره داریم که اگر همه حجم این سدها پُر شود زیر ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.
وی با بیان ایم‌که خروجی سد ایوشان بیش‌از ۲۰ میلیون مترمکعب است که در مقابل سیل اخیر عدد قابل توجهی نیست، اضافه کرد: به‌دنیال پیش‎بینی هواشناسی از سال گذشته در استان لرستان چندین سیلاب رخ داده تا فروردین‌ماه سال‌جاری که این سیل با این حجم رخ داد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان با بیان این‌که برای فروردین‌ماه امسال سیلاب پیش‎بینی شده بود اما نه این حجم، ادامه داد: پس‌ از پیش‎بینی تا زمان وقوع فاصله کمی وجود داشته که در صورت بسیج کل امکانات نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم فقط توانستیم اعلام کنیم مردم خانه‎های خود را ترک کنند.
مرادپور با بیان این‌که سیل فقط به پلدختر آسیب نزده بلکه لرستان را نابود کرده و یک روستا سالم نگذاشته است، گفت: سیل ده هزار میلیارد تومان به زیرساخت‎ها آسیب وارد کرده است. چه کسی سد را باز می‎کند که ده هزار میلیارد تومان خسارت وارد کند؟
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان با بیان این‌که سیل تمام خاک مناسب استان را شسته است، اضافه کرد: بعد از وقوع سیل ۶ اکیپ از اساتید دانشگاه سیل استان را بررسی کرده‎اند و گفته‎اند که این سیل بی‌نظیر بوده و در حافظه تاریخی در ۵۰ سال سابقه نداشته و با فرمول ریاضی که حساب می‎کنند به هزار سال هم می‎رسد.
وی با اشاره به این‌که این اتفاق افتاده است ولی دولت وظیفه دارد که در کنار مردم باشد، ادامه داد: حجم سیل هم به قدری وسیع بود که خسارت زیادی به ما وارد شده است با اعتبارات و محدودیتی که وجود دارد نمی‎توان گفت که همه چیز را به جای اول خود بازمی‎گردانیم.

انتهای پیام

captcha