آغاز ارزیابی خسارت واحدهای مسکونی پلدختر با اتمام کار پاکسازی
کد خبر: 3803154
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

آغاز ارزیابی خسارت واحدهای مسکونی پلدختر با اتمام کار پاکسازی

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که پاکسازی منازل، خیابان و معابر پلدختر رو به اتمام است، گفت: بعد از پاکسازی کار ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن صورت می‎گیرد.

آغاز ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی پلدختر با اتمام کار پاکسازیبه گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز، 24 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که کار پاکسازی منازل، خیابان‎ها و معابر پلدختر رو به اتمام است، اظهار کرد: به‌همت و تلاش نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی، گروه‎های جهادی، سازمان‌های مردم نهاد، روحانیان، نیروی انتظامی، سازمان‎های دولتی در سراسر کشور، شهرداری تهران و سایر شهرداری‎ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... پاکسازی منازل، خیابان و معابر پلدختر رو به اتمام است و بعد از پاکسازی کار ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن صورت می‎گیرد.

خدمت‌رسانی 1200 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر به مردم سیل‌زده پلدختر
حمید جمشیدی، معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان نیز در جمع خبرنگاران، از خدمت‌رسانی یک‎هزار و 200 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر به مردم سیل‌زده پلدختر خبر داد و گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با فراخوان گسترده بین استان‌های کشور هزار و 200 نفر از اعضای خود را به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام کرد که هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده هستند.
وی افزود: به‌دنبال بارش سهمگین نزولات در نوروز سال‎جاری و وقوع سیلاب در لرستان ضمن تخریب راه‌های روستایی بسیاری این استان بسیاری از هموطنان دچار خسارت شدند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: سیلاب ویران‌گر در لرستان ضمن تخریب راه‎های روستایی و عشایری، باعث محاصره شدن چند شهر در این استان نیز شد و با توجه به پیش‎بینی‎هایی که از قبل آن شده بود، اعضای جوانان در قالب تیم‎هایی ضمن هشدارهای لازم به مردم مناطق هدف، باعث کاهش تلفات انسانی نیز شدند و بعد از وقوع سیل اعضای جوانان با حضور گسترده در امدادرسانی، جمع‌آوری کمک‎های مردمی، بسته‎بندی، بارگیری و تخلیه منازل ازگل ولای نقش مهمی را دراین بحران ایفا کردند.
جمشیدی اضافه کرد: در این عملیات امدادرسانی اعضای کانون‎های دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی در قالب تیم‎های سحر که حضور گسترده‌ای در مناطق شهری و روستایی داشتند، باعث خدمات‌رسانی به خانواده‎های آسیب‌دیده از سیلاب اخیر شدند.
وی گفت: تلاش صادقانه اعضای جوانان مثال‌زدنی بود که پیشتر در کمتر حادثه‎ای قابل مشاهده بوده است که جا دارد از ریاست سازمان جوانان جمعیت هلال صابونچی، معاونان ایشان، معاونین استان‎ها و اعضای شرکت‌کننده بابت احساس مسئولیت، کمک و همراهی در این بحران تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام

captcha