تعهد خدمتی دانشگاه فرهنگیان حفظ شود
کد خبر: 3774535
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

تعهد خدمتی دانشگاه فرهنگیان حفظ شود

گروه فرهنگی - معاون استاندار لرستان شأن اولیه معلم را شأن تربیت دانست و گفت: وجود تعهد خدمتی دانشگاه فرهنگیان مشوق ورود دانش‌آموزان زبده به این دانشگاه است.

خجسته‌پور

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز شنبه، یکم دی‌ در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و ۷۴ سال تربیت معلم در لرستان، در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد، اظهار کرد: خوش‌تر آن دارم که خود را دانشجوی تربیت معلم معرفی کنم؛ چراکه به نوعی تمام مراکز شاخص تربیت معلم استان را درک کردم.
وی مراکز تربیت معلم را مراکزی برای تربیت کردن افرادی دانست که می‌بایست نقش تربیتی داشته باشند، ابتکار ایجاد تربیت معلم در مراکز خاص ابتکاری مطلوب توصیف کرد و گفت: اگر تربیت معلم نبود می‌بایست از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها استفاده شود.
خجسته‌پور با ذکر این مطلب که معلم بنا نیست فقط معلم ریاضی و فیزیک باشد بلکه شأن اولیه معلم تربیت است، اضافه کرد: علاقه‌مندان به معلمی لازم است که طی دوره‌ای گرد هم جمع شوند تا ذهن و افکار پربار داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با ذکر این مطلب که درصد بسیار کمی از آموزه‌های ما از کتاب و تخته است بلکه درصد زیادی از آموخته‌های ما از محیطی است که در آن قرار داریم، یادآور شد: آموزش و پرورش برای تکمیل کادر خود مجبور شد افرادی را خارج از مراکز تعلیم و تربیت جذب کرده و اگر آموزش و پرورش ما در جاهایی با ریزش مواجه شده به‌دلیل توجه کم به مراکز تربیت معلم بود.

دانشگاه فرهنگیان افراد را برای تربیت کردن تربیت می‌کند

وی با اشاره به اینکه مراکز تعلیم و تربیت افراد را از لحاظ اخلاقی و علمی برای تربیت کردن تربیت می‌کند، ادامه داد: فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت معلم بناست انسان را تربیت کند و دانشگاه فرهنگیان مکان طی کردن سیر و سلوک معلم است.
خجسته‌پور با تاکید بر ضرورت ماندگاری تعهد خدمتی دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: این تعهد خدمتی باعث می‌شود دانش‌آموزان زبده این دانشگاه را انتخاب کنند.

اساتید تربیت معلم خود را مجهز به علم روز کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر به‌روز شدن آموزش‌های دانشگاه فرهنگیان گفت: اساتید تربیت معلم خود را مجهز به علم روز کنند تا بتوانند جوانان شایسته فرهنگ انقلاب تربیت کنند.

انتهای پیام

captcha