لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان از مدیریت‌ها
کد خبر: 3769497
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
خجسته‌پور تأکید کرد:

لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان از مدیریت‌ها

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان به حضور ۴۰ نفر از بانوان در پست‌های معاونت دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: آن‌چه ضرورت دارد تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان از پُست‌های مدیریتی در استان است.

۴۰ بانو در معاونت‌های دستگاه‌های اجرایی حضور دارند استان/ لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان از مدیریت‌ها

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، امروز سه‎شنبه، ۱۳ آذر در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، اظهار کرد: علاقه‌مندی ما به این جهت است که فارغ‌التحصیل این دانشگاه در مقطع ارشد هستم.
وی با اشاره به این‌که استاندار لرستان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد است و با این فضا غریبه نیست، تصریح کرد: ۱۶ آذر روز استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجو است.

۱۶ آذر؛ روز ایستادگی نخبگان ملت در مقابل استبداد

خجسته‌پور روز دانشجو را روز ایستادگی نخبگان ملت در مقابل استبداد دانست و با ذکر این مطلب که این روز به سال ۱۳۳۲ محصور نمی‌شود بلکه این روز سرآغاز یک جریان بود، افزود: ۱۶ آذر روزی است که سه قهرمان ما در مقابل گلوله‌های استبداد قرار گرفتند و راه ایستادگی را پیش روی دانشجویان قرار دادند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان این‌که در دانشگاه باید درس ایستادگی در برابر استعمار را آموخت، تصریح کرد: یکی‌از خسران‌های زمانه این است که نام برخی بزرگان را به دلیل اختلاف عقیده به فراموشی می‌سپاریم بلکه نباید از بزرگان که در مقابل استعمار ایستادگی کردند را فراموش کرد.
وی دانشگاه را بهترین مکان برای نقد کردن دانست و گفت: مسئول را نقد کنید اما از آنچه در قبال آن مسئولیت دارد سوال کنید.

در نقد کردن میانه‌رو باشیم

خجسته‌پور با اشاره به اینکه نقد هر چه با لحن آرامتر بیان شود قشنگ‌تر است، اضافه کرد: خداوند می‌فرماید اگر با هم مجادله کنید با روش نیکو مجادله کنید.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با ذکر این مطلب که در نقد کردن هم باید میانه‌رو بود همانطور که در تعریف و تمجید باید اعتدال داشت، افزود: مشکل فرهنگی ما این است که ما نتوانستیم در خصوص مفاهیم اصلی اجماع نظر ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ذکر این مطلب که نیمی از دانشجویان به دولت تدبیر و امید رای دادند که باید دانشجویان موافق نظر دولت هم صحبت می‌کردند، اضافه کرد: زنان می‌توانند نیمی از مسئولیت توسعه را در اختیار بگیرند چراکه موفقیت مردان در گرو همکاری زنان است و به‌دنبال تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی هستیم.
خجسته‌پور با در این لحظه پنج مدیرکل بانو در استان داریم و از بین معاونین یازده فرماندار استان شش معاون فرماندار از بانوان هستند، تصریح کرد: یکی‌از بخشداران در استان نیز از قشر بانوان هستند این در حالی‌است که ۴۰ بانو در معاونت‌های مدیران کل استان مشغول فعالیت هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان این‌که در استانداری و فرمانداری کارگروه عفاف و حجاب فعال است، اضافه کرد: امروز پروژه آزادراه خرم‌آباد اراک ۷۰ درصد رشد داشته احیای کارخانجات کارخانه فولاد ازنا امروز ۸۳ درصد رشد دارد.

انتهای پیام

captcha