استفاده از ظرفیت رصدخانه لرستان برای ارتقای مهارت علمی دانش‌‌آموزان
کد خبر: 3767948
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

استفاده از ظرفیت رصدخانه لرستان برای ارتقای مهارت علمی دانش‌‌آموزان

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار لرستان با ذکر این مطلب که رصدخانه بام لرستان دارای ظرفیت علمی برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان است، گفت: بهتر است از ظرفیت این مرکز برای ارتقای مهارت علمی دانش‌آموزان به‌ویژه در رشته‌های نجوم و فیزیک استفاده شود.

استفاده از ظرفیت رصدخانه لرستان برای ارتقای مهارت علمی دانش‌‌آموزان

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز، هفتم آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: بررسی موضوعات زمین‌هایی که توسط شهرداری خرم‌آباد تملک شده و همچنین بررسی پرداخت ۵ درصد عوارض که مختص شهرداری‌های استان است در کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان و با حضور شهردار خرم‌آباد و مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل و تا ده روز دیگر نتیجه کارگروه مشخص می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که کمیسیون ماده 100 نسبت به عوارض فضاهای آموزشی باید معافیت را لحاظ کند، تصریح کرد: این کمیسیون نسبت به اضافه ساخت بنا می‌تواند بحث عوارض را مطرح کند.

خجسته‌پور با ذکر این مطلب که برای خرید آمبولانس درمانگاه فرهنگیان باید سرفصل قانونی تعریف شود کمااینکه این امر در اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: تمام منابع استانداری در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که در شورای برنامه‌ریزی به ریاست استاندار توزیع می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص اختصاص نفت و گازوئیل به مدارسی که کد تخریبی خورده‌اند، گفت: علاوه‌ بر مدارسی که کد تخریبی خورده برخی خانه‌های بهداشتی و خانه‌هایی که خارج از طرح هادی ساخته شدند نیز با این مشکل مواجه هستند که با تعامل با شرکت نفت این مشکل حل شده است و جایی که آموزش و پرورش اعلام نیاز کند نفت و گازوئیل توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رصدخانه بام لرستان برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، اضافه کرد: بجای اینکه دانش‌آموزان را به رصدخانه منتقل شوند دو اتوبوس سیار که تمام مربوط به ستاره‌شناسی در آن تعبیه شده در مدارس مستقر شده که با حضور در مدارس آموزش‌های کوتاه مدت به دانش‌آموزان ارائه داده می‌شود.

خجسته‌پور گفت: از ظرفیت دبیران ماهر برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و ارائه مطالب آموزشی کنکور استفاده شود.

انتهای پیام

captcha