دعای رسول(ص) در حق امت اسلام/ تجلیل از 25 قاری و مفسر بوشهری
کد خبر: 3766856
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

دعای رسول(ص) در حق امت اسلام/ تجلیل از 25 قاری و مفسر بوشهری

کانون خبرنگاران نبأ ــ برخورد اجتماعی با امت، اهمیت به واجبات دینی و مردمداری بخشی از ویژگی‌های پیامبر(ص) بود و اخلاق اسلامی رسول بهترین الگوی اخلاقی برای تمامی نسل ها بوده و تنها پیامبری که در حق امتش دعا کرد حضرت سید الانبیاء(ص) است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شامگاه شنبه، 3 آذر ۹۷ اختتامیه هفتمین دوره ختم «تلاوت نور» همزمان میلاد نبی مکرم اسلام و میلاد رئیس مذهب شیعه از سوی کانون فرهنگی و هنری کربلا و با همکاری گروه مقاومت شهدای گمنام، هیئت مذهبی شاهزاده قاسم(ع) و با مشارکت دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر در مسجد شیخ سعدون با حضور اهالی شیعه و سنی محله کوتی منطقه 1 بندر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم دهقان، امام جماعت مسجد شیخ سعدون منطقه 1 شهر بوشهر اظهار کرد: کسانی که قرآن را بیاموزد و به دیگران یاد بدهد و بدان عمل کند خداوند رحمان راهنمای آنان به سمت بهشت است.

عمل به قرآن نیازمند یادگیری کلام وحی

وی افزود: عمل به قرآن نیازمند یادگیری کلام وحی است ولی یاد دادن قرآن مهمترین درجه فراگیری آموزه‌های آسمانی و الهی است.

امام جماعت مسجد شیخ سعدون منطقه 1 شهر بوشهر به برگزاری کلاس‌های تلاوت نور به همراه تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: 25 قاری و حفاظ قرآن در هفتمین دوره ختم «تلاوت نور» تربیت و آموزش داده شدند.

حجت‌الاسلام دهقان از آغاز هشتمین دوره ختم طرح «تلاوت نور» در این مسجد خبرداد و بیان کرد: 14 قاری قرآن در طرح «تلاوت نور» عهده دار محافل قرآنی این مسجد بودند و همچنین پنجشنبه شبها میز تفسیر بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت هفتگی دایر است.

تلاوت قاری بین‌المللی در آئین افتتاحیه هشتمین دوره ختم طرح «تلاوت نور»

محمد جماله، قاری بین‌المللی قرآن در ادامه این آئین تلاوت خود را با سوره احزاب (صفحه 423) آغاز و با سوره مکی توحید و سوره مکی الناس ختم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در این مراسم بیان کرد: در روایات یکی از دلایل پیشرفت در اسلام را اخلاق و سیره پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) می‌دانند و خدا بهترین اخلاق را به خاتم الانبیاء(ص) عنایت کرده است و بهترین اخلاق و رفتار، رفتار سیره نبوی بود.

دعای حضرت سیدالانبیاء(ص) در حق امتش

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برخورد اجتماعی با امت، اهمیت به واجبات دینی و مردم داری بخشی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) برشمرد و گفت: اخلاق اسلامی رسول الله(ص) بهترین الگوی اخلاقی برای تمامی نسلها بوده و تنها پیامبری که در حق امتش دعا کرد حضرت سیدالانبیاء(ص) است.

شایان ذکر است، تجلیل از مفسران و قاریان قرآنی، مولودی خوانی اسماعیل ایراندوست، همسرایی گروه مذهبی نوای ملکوت و ختم صلوات با حضور امام جمعه مسجد جامع اهل سنت منطقه 1 شهر بوشهر از دیگر برنامه های اجرا شده در مراسم اختتامیه هفتمین دوره ختم «تلاوت نور» در مسجد شیخ سعدون بود.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha