انتخاب «سیدمصطفی عباسی‌موسوی» به‌عنوان پیرغلام استانی در لرستان
کد خبر: 3743616
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

انتخاب «سیدمصطفی عباسی‌موسوی» به‌عنوان پیرغلام استانی در لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس کمیته تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی اجلاس پیرغلامان از معرفی و تجلیل مرحوم حبیب نیکنام، محمدرضا فطرس و سیدمصطفی عباسی‌موسوی به‌عنوان سه پیرغلام و مداح ممتاز لرستان در شانزدهمین اجلاس پیرغلامان خبرداد.

انتخاب سیدمصطفی عباسی‌موسوی به‌عنوان پیرغلام لرستانی

 حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس کمیته تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از انتخاب سه مداح و پیرغلام حسینی استان لرستان جهت تجلیل در مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی خبرداد و گفت: استان لرستان طی روزهای 13 تا 16 شهریورماه جاری میزبان شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی است.
وی با بیان این‌که شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و مداحان با هدف پاکسازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی و همچنین اصلاح روضه‌ها و حذف خرافه‌ها به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‎آباد برگزار می‌‏شود، افزود: در مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از مقام شامخ مرحوم حاج حبیب نیکنام که صاحب سبک سنتی مداحی و عزاداری در لرستان است تجلیل می‏شود.
دریکوند اضافه کرد: در این اجلاس همچنین از حاج محمدرضا فطرس به‌عنوان مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) استان لرستان نیز تجلیل می‎شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان اضافه کرد: از استان لرستان همچنین حاج سیدمصطفی عباسی‎موسوی نیز به‌عنوان پیرغلام استانی معرفی و از وی تجلیل می‎‏شود.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی مداحی
وی با بیان این‌که سیدمصطفی عباسی‎موسوی 72 سال سن دارد در از مداحان و ذاکران فعال در شهر خرم‎آباد و رئیس مجمع ذاکران این شهر است که در زمینه تربیت مداحان در سطح شهر خرم‎‌آباد فعالیت داشته است.
رئیس کمیته تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، گفت: کارگاه‌های تخصصی مداحی نیز طی روزهای 14 و 15 شهریور در حسینیه حبیب بن مظاهر سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار می‏شود و طی آن از 20 نفر از مداحان و پیرغلامان و فعالان استانی تجلیل به‌عمل می‎آید.

انتهای پیام

captcha