«سبزواری» شیخ الطایفه بود/ نظیر خویش بنگذاشتند و بگذشتند
کد خبر: 3722145
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
موسوی گرمارودی:

«سبزواری» شیخ الطایفه بود/ نظیر خویش بنگذاشتند و بگذشتند

گروه ادب ــ سیدعلی موسوی گرمارودی در آستانه سالگرد درگذشت مرحوم حمید سبزواری، شاعر انقلاب اسلامی، گفت: وی تنها در سرود استاد نبود؛ بلکه همه قالب‌ها و حوزه‌های شعری را با استادی تمام و با زبان فخیم که همان زبان خراسانی است، آزمود.

مرحوم سبزواری شیخ الطایفه بود/ نظیر خویش بنگذاشتند و بگذشتند

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،‌ سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر پیشکسوت کشورمان با بیان این که مرحوم حمید سبزواری بیشتر با سرودهای انقلابی خود شناخته می‌شود، اظهار کرد: وی تنها در سرود استاد نبود؛ بلکه همه قالب‌ها و حوزه‌های شعری را با استادی تمام و با زبان فخیم که همان زبان خراسانی است، آزمود.

وی افزود: از مرحوم سبزواری دفاتر متعدد شعری در قالب‌های متفاوت به جا مانده است و ایشان را می‌توان به نوعی شیخ‌الطایفه دانست. مرحوم سبزواری در حوزه مضمون نیز تجربه‌های بسیاری را پشت سر گذاشت و در دوران حیات خود در زمینه‌های جنگ تحمیلی، شهادت، انقلاب اسلامی، عاشقانه و شعر اعتراض و اجتماعی و ... به سرایش شعر پرداخت.

این شاعر پیشکسوت در توصیف زندگی و درگذشت مرحوم حمید سبزواری گفت: تنها می‌توانم به این مصرع از شعر حافظ اشاره کنم که می‌فرماید: «نظیر خویش بنگذاشتند و بگذشتند.»

یادآور می‌شود؛ حسین ممتحنی، متخلص به حمید در سال ۱۳۰۴ در سبزوار متولد شد و بعدها به حمید سبزواری شهرت یافت. هفت دفتر شعری با عناوین «سرود درد»، «سرود سپیده»، «کاروان سپیده»، «یاد یاران»، «گزیده ادبیات معاصر»، «به رنگ آمده دشمن»، «سرودی دیگر» از حمید سبزواری به چاپ رسیده است.

حمید سبزواری دارای مدال درجه یک هنر در رشته ادبیات و اولین شاعری است که کتاب شعرش با عنوان (سرود درد) در سال 1375 کتاب سال شناخته شد.

استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب به دلیل کهولت سن و بیماری، بامداد شنبه، 22 خرداد 95 در سن 91 سالگی در بیمارستان تریتا دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

captcha