27 فروردین؛ پایان مهلت نام‌نویسی مدارس علمیه لرستان/ثبت‌نام ۴۰۰ نفر متقاضی
کد خبر: 3705538
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
حجت‌الاسلام میناپور خبرداد:

27 فروردین؛ پایان مهلت نام‌نویسی مدارس علمیه لرستان/ثبت‌نام ۴۰۰ نفر متقاضی

گروه فرهنگی ـ مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که ثبت‌نام داوطلبان ورود به مدارس علمیه استان تا 27 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: تا 23 فروردین ماه جاری بیش‌از ۴۰۰ نفر ثبت‌نام داشته‌ایم.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، شنبه، 25 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در مدارس علمیه استان ثبت‌نام از مقاطع سیکل تا تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام می‌شود، اظهارکرد: علاقمندان می‌توانند برای تحصیل در حوزه، تحصیل در ۱۳ مدرسه علمیه استان ثبت‌نام خود را انجام دهند.
وی با اشاره به این‌که امسال محدودیتی از نظر ظرفیت برای ورود به حوزه علمیه استان لرستان وجود ندارد، گفت: کیفیت‌محوری در جذب افراد مؤمن و علاقمند برای ورود به حوزه‌های علمیه لحاظ می‌شود و تلاش خواهد شد تا افراد متعهد، انقلابی و مستعد جذب حوزه‌های علمیه شوند.
مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که تدابیر لازم اطلاع‌رسانی برای ورود به حوزه علمیه استان لرستان اندیشیده شده است، ادامه داد: رایزنی با ائمه جمعه استان برای تبلیغ در تریبون خطبه‌های نماز جمعه ابلاغ شده است.
وی تبلبغ در مساجد شهری و روستایی، پایگاه‌های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را از دیگر برنامه‌های اطلاع‌رسانی پذیرش حوزه برشمرد و یادآور شد: مبلّغان و طلاب با تمام توان شرایط ورود و برکات حوزه را برای علاقمندان تشریح می‌کنند.
حجت‌الاسلام میناپور، از تمدید مهلت ثبت‌نام علاقمندان ورود به مدارس علمیه استان تا ۲۷ فرورین‌ماه خبر داد و گفت: پذیرش حوزه علمیه استان لرستان از اوایل اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و این مهلت برای علاقه‌مندان ورود به حوزه‌های علمیه تا ۲۷ فروردین سال‌جاری تمدید شده است که تا 23 فروردین د رمجموع 400 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.
مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان این‌که تعداد هزار و 400 طلبه در مدارس علمیه به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، مهم‌ترین اصل در پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه را کیفیت‌محوری در امر پذیرش علاقه‌مندان برشمرد و اظهارکرد: در امر پذیرش تلاش می‌شود همواره طلاب مومن، انقلابی و مستعد جذب حوزه شوند تا شاهد تحقق حوزه‌های علمیه پویا و انقلابی باشیم.
وی با بیان این‌که با پذیرش و جذب طلاب مؤمن، انقلابی و مستعد شاهد رشد علمی، اخلاقی، تهذیبی و تبلیغی در حوزه‌های علمیه خواهیم بود، گفت: امسال محدودیتی در جذب طلبه در مدارس علمیه استان لرستان وجود ندارد و ملاک پذیرش و جذب افراد برای ورود به حوزه علمیه تنها شرایط تهذیبی اخلاقی و همچنین توانایی‌های علمی لازم برای فراگیری دروس حوزه است.
حجت‌الاسلام میناپور افزود: علاقمندان واجدالشرایط مقطع هشتم به بالا، مقطع دیپلم و مقطع دانشگاهی می‌توانند برای تحصیل در دوره‌های بلند مدت و سفیران هدایت برای سال‌تحصیلی 98-97 ثبت‌نام نمایند.

انتهای پیام

captcha