تشکیل گروه قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران
کد خبر: 3698821
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
مریدی خبر داد:

تشکیل گروه قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران

گروه جامعه ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ایجاد ساختار و تشکیل گروه قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران خبر داد و گفت: این گروه زیرمجموعه مدیرکل تعریف شده است.

ایجاد ساختار و تشکیل گروه قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران

بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران که یک ماه از حضور وی در این سمت می‌گذرد در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به تشریح اقدامات یک ماهه و محورهای فعالیت خود در این مسئولیت پرداخت و گفت: توجه جدی به حوزه انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی و مباحث مرتبط با قرآن و عترت محور حرکت‌‌های این اداره کل خواهدبود.

وی از ایجاد ساختار و تشکیل گروه قرآن و عترت در اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران خبر داد و گفت: در ساختار جدید گروه قرآن و عترت زیرمجموعه مدیرکل تعریف شده و به ساختمان جنت‌آباد که هم به اداره کل نزدیک‌تر است و هم فضای بیشتر و بهتری را در کنار کانون‌‌‌های مساجد دارد، طی روزهای آینده منتقل خواهدشد.

مریدی در پاسخ به این سؤال که آیا گروه قرآن و عترت در دوره‌های قبل وجود نداشت؟ گفت: قبلاً ساختار مشخصی برای گروه قرآن و عترت وجود نداشته و در ساختار جدید این گروه به وجود آمده است. البته منظور مباحث ابلاغی ـ انشائی نیست بلکه منظور من ساختار است که سال‌ها بود که مورد بازنگری قرار نگرفته بود و این فضا وجود نداشت. قبلاً بخش قرآن و عترت به عنوان زیرمجموعه معاونت‌ها تعریف شده بود اما با تلاش‌ها‌یی که صورت گرفت زیر مجموعه مدیرکل قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه معتقد است در کنار هم بودن قرآن، عترت و مساجد اتفاقات خوبی را رقم می‌زند، اظهار کرد: به همین دلیل تصمیم بر این شد که کنار مرکز نور که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران نیز در آنجا مستقر است، گروه قرآن و عترت فعالیت کند و برنامه‌‌های مشترکی را بین گروه قرآن و عترت و مساجد به صورت ماهانه برگزار کنیم. برنامه‌هایی که بار علمی داشته و بر حوزه تدبر در قرآن بیشتر متمرکز باشند.

وی به برگزاری شب‌های شعر ریحانه‌النبی در شیراز و تهران، برگزاری همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان» و اختتامیه همایش ریحانه‌النبی طی یک ماه اخیر اشاره و اظهار کرد: از این پش مقرر شده دبیرخانه ریحانه‌النبی در تهران مستقر شود و بنا داریم فعالیت‌ها را به صورت ملی دنبال کنیم. 

 انتهای پیام

captcha