مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3696099
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی سیدمحمدرضا موسوی گلپایگانی به مناسبت بیست و ششمین سال ارتحال این عالم ربانی، ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی سیدمحمدرضا موسوی گلپایگانی 15 اسفندماه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

این مراسم سه شنبه 15 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور مراجع معظم تقلید، نمایندگان بیوت ایشان، اعضای جامعه مدرسین، فضلا و طلاب حوزه همچنین سایر اقشار مردم در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

آیت الله العظمی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید بود که به به مباحث قرآنی در حوزه علمیه اهمیت و بهای زیادی می‌داد‌؛ ایشان اولین مرجع تقلیدی است که در حوزه علمیه، دارالقرآن تاسیس و برای حفظ کردن قرآن از سوی طلاب شهریه ویژه وضع کرد.

ایشان از مراجع تقلید و عالمان شیعه در دوران معاصر بود که پس از وفات آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی، به مرجعیت رسید. او از زمره مخالفین حکومت پهلوی و از همراهان سید روح‌الله خمینی بود که پس از تبعید امام خمینی به عراق، بیانیه‌ها، اعلامیه‌ها، تلگراف‌ها و سخنرانی‌هایی در حمایت از امام خمینی و انقلاب اسلامی ایراد کرد. تأسیس بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی، مدارس علمیه، دارالقرآن الکریم و مجمع اسلامی جهانی لندن از فعالیت‌های عام‌المنفعه این مرجع تقلید بود. وی آذرماه 1372 دار فانی را وداع کرد.

انتهای پیام

captcha