نیمه دوم بهمن؛ آغاز نام‌نویسی پذیرش طلاب در مدارس علمیه لرستان
کد خبر: 3685741
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

نیمه دوم بهمن؛ آغاز نام‌نویسی پذیرش طلاب در مدارس علمیه لرستان

گروه فرهنگی: ثبت‌نام پذیرش طلاب در مدارس علمیه لرستان از نیمه دوم بهمن‌ماه جاری آغاز می‏‌شود و علاقمندان می‎توانند با مراجعه به سایت حوزه و یا به‌صورت حضوری نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در استان لرستان 13 مدرسه علمیه ویژه برادران در سطوح یک، دو و سه فعالیت دارد که ثبت‌نام از علاقمندان جهت پذیرش در این مدارس علمیه از نیمه دوم بهمن‌ماه جاری آغاز می‌‏شود.
از بین 13 مدرسه علمیه برادران استان لرستان مدرسه کمالیه خرم‌آباد و مدرسه علمیه برادران نورآباد در سطح سه فعالیت دارند و هشت مدرسه علمیه در سطح دو و مابقی نیز در سطح یک فعالیت دارند.
همچنین برخی مدارس علمیه لرستان در سطح یک و دو و برخی نیز در سطح دو و سه فعالیت دارند و مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خرم‌آباد در سطح دو تخصصی تبلیغ فعالیت دارد.
یادآور می‌‏شود، پس‌از اعلام فراخوان جذب حوزه‌های علمیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه و یا به‌صورت حضوری در مدارس علمیه نام‌نویسی کنند و پس از آن در مراحل پذیرش گزینش خواهند شد. 
توجه خیّران به‌سمت حوزه متمرکز شود
حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان در رابطه با تعداد مدارس علمیه در لرستان، گفت: در حال حاضر 13 مدرسه علمیه برادران در استان مشغول فعالیت هستند که یک‌هزار و 400 طلبه در این مدارس مشغول فراگیری علوم دینی و حوزوی هستند.
وی با بیان این‌که این تعداد طلبه در سطوح یک، دو و سه حوزه تحصیل می‎کنند، به ضرورت نشاط علمی، معنوی و اخلاقی طلبه برای موفقیت در مسیر طلبگی اشاره کرد و افزود: داشتن انگیزه که همواره مورد تأکید قرار دارد، در ایجاد نشاط علمی طلاب نقش‌آفرین است کمااینکه طلبه با بهره‌گیری از فرصت‌های تحصیلی که در اختیار دارد باید در جهت رشد و پیشرفت علمی خود بهره‌مند شود.
مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان این‌که حوزه علمیه لرستان رشد کیفی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و همواره در حوزه تلاش می‌شود که کیفیت قربانی کمیت نشود، بر ضرورت هدایت خیّران به سمت حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: با همکاری خیّران می‌توان اقدامات مؤثری در رشد و توسعه مدارس علمیه انجام داد.
مدیر حوزه علمیه لرستان اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها باید توجه خیُران را به‌سمت حوزه متمرکز کرد و به روند انجام پروژه‌های عمرانی مدارس علمیه استان سرعت بخشید.

captcha