رسانه‌ها در راستای معرفی ظرفیت مدارس علمیه اقدام کنند
کد خبر: 3680058
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

رسانه‌ها در راستای معرفی ظرفیت مدارس علمیه اقدام کنند

گروه فرهنگی: مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان این‌که رسانه‌ها باید در شناسایی ظرفیت حوزه‌های علمیه به مردم و مشارکت خیران در امر ساخت حوزه‌ها اقدمات اساسی را انجام دهند، افزود: حوزه‌های علمیه با بهره‌مندی از منابع اصیل قرآنی و روایی، سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و عاملی برای تقویت بنیه دینی جامعه به‌ویژه در بین جوانان است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان یک‌شنبه، 17 دی در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح‌های عمرانی در مدارس علمیه لرستان، تحول در ساخت، توسعه و تجهیز مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور را امری ضروری دانست و اظهار کرد: خیران در این زمینه آستین همت را بالا بزنند و در ایجاد، توسعه و تجهیز مدارس علمیه برای پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی فزرندان این مرزبوم قدم بردارند.
وی با بیان این‌که رسانه‌ها باید در شناسایی ظرفیت حوزه‌های علمیه به مردم و مشارکت خیران در امر ساخت حوزه‌ها اقدمات اساسی را انجام دهند، افزود: حوزه‌های علمیه با بهره‌مندی از منابع اصیل قرآنی و روایی، سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و عاملی برای تقویت بنیه دینی جامعه به‌ویژه در بین جوانان است .
میناپور خواستار کمک و مساعدت خیران در ساخت و توسعه مدارس علمیه شد و ادامه داد: امید می‌رود خیراندیشان با ورود به این حوزه در راستای گشترش و توسعه مراکز دینی و حوزوی کوشا باشند.
وی افزود: در حال حاضر طرح‌های متعدد ساخت، توسعه و تعمیر مدارس علمیه استان در دستور کار است که در برخی شهرستان‌ها این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در دست اجرا است .
مدیر مدارس علمیه لرستان با بیان این‌که هم‌اکنون طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد در حال برنامه‌ریزی است، اضافه کرد: با خریداری یک قطعه زمین و چندین دهنه مغازه در مجاورت آن، این مدرسه توسعه می‌یابد .
میناپور با اشاره به این‌که هزینه خریداری این زمین پرداخت شده و از طریق شورای عالی حوزه نقشه‌برداری مدرسه نیز تائید شده است، اظهار کرد: مناقصه این مدرسه برای ساخت و احداث در دستور کار قرار گرفته و با انعقاد قرارداد با پیمانکار به‌زودی طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد آغاز خواهد شد .
وی با اشاره به این‌که فاز 2 مدرسه علمیه رضویه خرم‌آباد نیز در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: این طرح نیز با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است .
وی همچنین از ساخت مدرسه علمیه رضوی در شهرستان الشتر خبر داد و گفت: این طرح نیز هم‌اکنون مراحل ساخت ابتدایی خود را طی می‌کند و در حال احداث است .
مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تصویب نقشه ساخت و احداث مدرسه علمیه شهرستان دورود خبر داد و افزود: با انعقاد قرارداد با پیمانکار نیز ساخت این طرح به‌زودی شتاب خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام میناپور همچنین به برخی طرح‌های عمرانی شامل تعمیرات و نماکاری برخی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: امسال تعمیرات اساسی در مدارس علمیه ولی‌عصر(عج) شهرستان بروجرد و استادسرای پلدختر صورت گرفت و این طرح‌ها به اتمام رسیده است .
وی همچنین از طرح نماکاری مدرسه علمیه صادقیه خرم‌آباد خبر داد و گفت: نماکاری این مدرسه نیز در دستور کار قرار گرفته است .

captcha