تجلیل از منتخبان قرآنی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران/ اجرای طرح «فضه» در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: 3667785
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
با حضور محمود صلاحی انجام شد؛

تجلیل از منتخبان قرآنی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران/ اجرای طرح «فضه» در آینده‌ای نزدیک

گروه فعالیت‌های قرآنی: ویژه‌برنامه «عید بیعت» امروز، هفتم آذرماه همراه با تجلیل از منتخبان 6 فعالیت قرآنی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ویژه برنامه عید بیعت همراه با تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری و خانواده‌های آنها، تجلیل از مرکز مشارکتی فعال در حوزه قرآنی، تجلیل از مناطق برتر در اجرای برنامه‌های قرآنی، تجلیل از تولیدکنندگان محصولات قرآنی، مربیان برتر قرآنی، کانون برتر قرآنی صبح امروز، سه‌شنبه، هفتم آذرماه، در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برپا شد.
این مراسم که با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری و دیگر مدیران و معاونان این سازمان، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن و دیگر اساتید و فعالان قرآنی همراه بود، با سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد. سپس حسین شالچی طوسی، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و سپس گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی ضحی به اجرای دو قطعه پرداخت. در ادامه کلیپی از روند برپایی مسابقه قرآنی تسنیم ارائه شد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری به سخنرانی پرداخت و گفت: این برنامه به عنوان عید بیعت همزمان با نهم ربیع‌الاول در حال برپایی است که بهانه‌ای برای تجلیل از برگزیدگان حوزه قرآنی سازمان بود.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته حقیقتا به حوزه قرآن در این سازمان بیشتر توجه کرده است، ادامه داد: رشد آمار و ارقام، حضور بیشتر علاقه‌مندان و قرآن‌دوستان گویای این موضوع است.
ناصری‌پور اضافه کرد: چند برنامه‌ قرآنی خوب طی سال‌های اخیر برگزار کردیم که از جمله آن بحث راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی و برپایی کلاس‌های قرآن بود که به صورت رایگان نیز بود که مخاطبان خوبی نیز در این عرصه جذب شدند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، ادامه داد: در این راستا طرحی با عنوان دوشنبه‌های قرآنی در مساجد مناطق از پایان شهریورماه سال 95 اجرا شد که با حضور قاریان برتر و ممتاز همراه بود.
ناصری‌پور بیان کرد: 48 هفته برنامه‌های دوشنبه قرآنی را برگزار کردیم که بیش از 280 قاری ممتاز در شهر تهران در این برنامه حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند و تقریبا در 720 مسجد این برنامه انجام شد و بیش از 200 هزار نفر نیز مخاطب این برنامه بودند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های قرآنی سازمان، بحث کانون‌های قرآنی که در مرکز مشارکتی تقویت شدند که امروز از فعالان این عرصه‌ها طی این برنامه تجلیل به عمل می‌آید. همچنین از دیگر برنامه‌های آموزشی می‌توان به حضور بیش از 384 مربی قرآن اشاره کرد که دوره‌های متنوع برای آنها برگزار شد.
وی افزود: 165 دوره قرآنی در طول یکسال گذشته(حدود 16 ماه) برگزار شد که 24 هزار و 297 نفر نیز بهره‌مندان از این دوره‌ها بودند البته باید گفت بیشترین مخاطب در حوزه‌ها مفاهیم قرآن و پاسخگویی به شبهات قرآنی است که در حوزه مربیان این عرصه ضعیف هستیم که طی جلساتی که با علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن و دیگر کارشناسان این عرصه داشتیم، امید است این امر تقویت شود. همچنین در حوزه موضوعات نیز باید نیازسنجی شود و مطابق با نیاز مردم دوره‌ها برگزار شد.
ناصر‌ی‌پور بیان کرد: ظرفیت سازمان، ظرفیتی نیست که پاسخگوی همه نیازهای این حوزه باشد، اما در حد بضاعت فرهنگسراهای سازمان، خانه‌های فرهنگ، خانه‌های فرهنگ مشارکتی و کانون‌های سازمان پای کار آمده‌اند تا در حد توان در این حوزه فعالیت کنند.
وی با اشاره به پنجمین دوره مسابقات قرآن تسنیم، اظهار کرد: شاخصه این دوره از مسابقات نسبت به دوره گذشته تهیه 40 آیه منتخب در حوزه سبک زندگی دینی بود که به همت فرهنگ‌سرای قرآن تهیه شد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به اینکه طی این برنامه از بهترین تولیدکنندگان محصولات قرآنی تجلیل به عمل می‌آید، اضافه کرد: این سازمان نیز از تولیدات و محصولات قرآنی که نوآوری داشته باشد، استقبال می‌کند. تبیین آیات قرآن از نیازهای روز جامعه است که امید است بتوانیم طرح فضه را در آینده که گفتمان محاوره‌ای قرآن است در سطح کل تهران و با حضور شهروندان اجرایی کنیم.
در ادامه این مراسم نیز «آزاد» از مادحین اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی‌خوانی پرداخت و سپس محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک هفته بسیج و تاکید بر همدلی نیروهای مسلح و مسئولان که بسیجی‌وار به کمک مردم زلزله‌زده غرب کشور رفته‌اند تصریح کرد: برای بالا بردن ارزش نظام بهترین وظیفه ما خدمت به مردم است.
صلاحی با تاکید بر اینکه در حوزه قرآن هر اندازه که کار شده است باز هم کم است، اظهار کرد: من به عنوان مسئول این سازمان شرمنده قرآن هستم، حق قرآن، حق هدایت بر انسان‌ها است و ما باید توجه کنیم تا حق خود را نسبت به قرآن ادا کنیم.
وی با درخواست از مسئولان قرآنی سازمان صداوسیما اظهار کرد: از صدا و سیما می‌خواهم که بیشتر به تبیین مفاهیم قرآن بپردازد؛ چرا که شبکه قرآن و معارف سیما باید از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی باشد.
سپس از بهترین محصول قرآنی که کتابی با موضوع مجموعه داستان کوتاه «سپید و سیاه» است و با الهام از آیات قرآن، داستان امروزی را به نگارش درآورده است، تجلیل به عمل آمد.
در ادامه نیز از فعالان قرآنی منتخب در حوزه سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با حضور مسئولان قدردانی شد.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.
captcha