نقش انیمیشن در ارتقای سلایق بصری و تفکری کودکان
کد خبر: 3651673
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

نقش انیمیشن در ارتقای سلایق بصری و تفکری کودکان

گروه فرهنگی: یک جامعه‌شناس و روانشناس لرستانی با اشاره به نقش مغفول مانده انیمیشن در دنیای کودکان، اظهار کرد: انیمیشن باعث می‎شود سلایق بصری و تفکری کودکان ارتقا یابد و آنان را تحت‌ تاثیر رفتارهای شخصیت‌های داستان قرار می‌دهد به‌نحوی که از آن الگو می‌پذیرند، لذا دیدن الگویی از کودک که فعال، پُرتحرک و پویا است می‌تواند کودکان را به همان سبک و سیاق بکشاند.

فرهاد طهماسبی، دکترای جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به تأثیر کارتون و انیمیشن بر فرآیند جامعه‌پذیری کودکان، گفت: یکی‌از منابع مهم جامعه‌پذیری در کنار خانواده و مدرسه، صنایع فرهنگی و ازجمله فیلم  است.
وی ادامه داد: جامعه کودک را به شکل دلخواه خود درمی‌آورد کودک از این‌رو آموزش می‌بیند تا در نهایت به عضوی لایق و مفید برای جامعه تبدیل شود.
طهماسبی با یادآوری این‌که رشد اجتماعی کودکان اغلب نتیجه کنش‌هایی جمعی است که محل وقوع آنها جامعه است، اضافه کرد: کودکان فیلم را بسیار جدی می‌گیرند و کاملاً از آن تاثیر می‌پذیرند لذا دیدن الگوهای خوب رفتاری می‌تواند بر آنان تاثیرات شگرفی داشته باشد.
وی یادآور شد: انیمیشن باعث می‎شود سلایق بصری و تفکری کودکان ارتقا یابد و آنان را تحت‌تاثیر رفتارهای شخصیت‌های داستان قرار داده به‌نحوی که از آن الگو پذیرند و لذا دیدن الگویی از کودک که فعال، پُرتحرک و پویا است می‌تواند کودکان را به همان سبک و سیاق بکشاند.
طهماسبی خاطر نشان کرد: از آنجاست که هرچه به سینمای کودک و انیمیشن  بپردازیم باز هم بسیار جای کار دارد.
captcha