13.5 میلیون دانش‌آموز در کشور آغاز سال تحصیلی خود را جشن گرفتند
کد خبر: 3645451
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

13.5 میلیون دانش‌آموز در کشور آغاز سال تحصیلی خود را جشن گرفتند

گروه اجتماعی: معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 13.5 میلیون دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی در کشور در سال جاری در حال تحصیل هستند که هفت میلیون و 700 هزار نفر از آنها دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش امروز، یکم مهر ماه در مراسم نمادین بازگشایی مدارس در کردستان، اظهار کرد: 13.5 میلیون دانش آموز در کشور، در همه مقاطع در حال تحصیل هستند که هفت میلیون و 700 هزار نفر از آنها دانش آموز دوره ابتدایی هستند.

وی با اعلام اینکه یک میلیون و 414 نفر از این تعداد هم دانش آموزان پایه اول هستند، افزود: امیدواریم که در افزایش پوشش تحصیلی پیش دبستانی هم همواره شاهد پیشرفت باشیم و سال گذشته کردستان اولین استان کشور در این زمینه بوده است.

حکیم زاده اعلام کرد: کردستان مهد دلیری، آزادگی و فرهنگ با مردمانی به استواری کوه‌های کردستان است که همواره افتخارآفرین ایران اسلامی بوده‌اند.

وی از تدارکات انجام شده برای بازگشایی مدارس کردستان تقدیر و بیان کرد: بر اساس بینش قرآنی، کار معلمی کار انبیاست و اساس کار معلم رحمت و بخشایش است.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان باید بر اساس بینش قرآنی عفو و گذشت را فرا گرفته و در آموزش عادلانه به دانش آموزان و با گذشت خود در راستای آموزش آنها به بهترین نحو تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نام اسلام و پیامبر با خشونت تبلیغ می‌شود، ادامه داد: در چنین شرایطی وظیفه ما دو چندان بوده و باید با رفتاری مبتنی بر رحمت و رافت این دیدگاه را از دید جهانیان بزداییم.

حکیم‌زاده به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس یادآور مهرورزی خالصانه شهیدانی است که در راه وطن عاشقانه فداکاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان همیشه آماده دفاع از وطن خود هستند، عنوان کرد: بنا بر سنت پیامبر ایرانیان مردمانی صلح جو و آزاده هستند که پیام صلح و دوستی را برای جهانیان مخابره می‌کنند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر نقش معلم در تربیت دانش آموزان تاکید و بیان کرد: رفتار معلمان باورهای دانش آموزان را شکل می‌دهد بنابراین معلمان و جو مدرسه باید حامل پیام‌های خوبی برای دانش آموزان باشد.

وی یادآور شد: افتخار می‌کنیم که بدون تبعیض به همه دانش‌آموزان ایران از هر مذهب و زبانی، آموزش می‌دهیم و امیدواریم همواره این نگاه عاری از تبعیض در ایران حاکم باشد.

captcha