زنگ مهر و مقاومت در زادگاه امام راحل نواخته شد
کد خبر: 3645309
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

زنگ مهر و مقاومت در زادگاه امام راحل نواخته شد

گروه اجتماعی: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و مقاومت، با حضور مسئولان در آموزشگاه خیرساز سید حسن بهشتی خمین نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و مقاومت، امروز شنبه اول مهرماه با حضور مسئولان در آموزشگاه خیرساز سید حسن بهشتی خمین نواخته شد.
مهدی ساداتی، فرماندار خمین در این مراسم گفت: امسال 18 هزار و 500 دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در 213 مدرسه خمین تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به حضور یک‌هزار و 540 فرهنگی در مدارس خمین افزود: خمین تنها شهرستان در استان مرکزی است که مدارس 2 شیفت ندارد و این افتخار با تلاش خیرین مدرسه ساز و آموزش‌وپرورش خمین تحقق پیدا کرده است.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: ارتقاء آموزش‌‌وپرورش خمین در کنکور از رتبه 12 به رتبه سه افتخار دیگری از نهاد آموزش‌وپرورش این شهرستان است. انتخاب چادر بعنوان حجاب برتر دختران دانش‌آموز نشان از شاخص‌های اخلاقی و پرورشی در خمین دارد.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علی حسینی، امام جمعه خمین نیز در این  مراسم گفت: اهل بیت(ع) و انبیاء منابعی برای به کمال رساندن انسان‌ها هستند و این کمال باید در تمام امور مادی و معنوی باشد.
وی افزود: متأسفانه امروز رشد و کمال انسان تک بعدی شده است، بعد مادی صعود و بعد معنوی سقوط کرده و در این حالت از انسانیت چیزی باقی نمی‌ماند.
امام جمعه خمین فلسفه تاسیس مدارس را کمال انسان دانست و خاطرنشان کرد: خیران مدرسه ساز برای خود باقیات صالحات می‌سازند چراکه آنها در هر گونه پیشرفت و کار نیکی که در این مدارس انجام شود سهیم هستند.
captcha