نشست ستاد استقبال از مهر در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3643883
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

نشست ستاد استقبال از مهر در زاهدان برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست ستاد استقبال از مهر صبح امروز، سه‌شنبه 28 شهریور با حضور مسئولان و اعضای ستاد در فرمانداری شهرستان زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، نشست ستاد استقبال از مهر صبح امروز، سه‌شنبه 28 شهریور با حضور مسئولین و اعضای ستاد در فرمانداری شهرستان زاهدان برگزار شد.
نعمت‌الله نجاری، معاون اداری و مالی فرماندار زاهدان در این نشست بیان کرد: با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، همه ساله در شهر زاهدان هزاران دانش ‏آموز، به شوق آموختن دانش، روانه مدارس می‌‏شوند. اين تكاپو جلوه زيبايی را به جامعه می‌‏بخشد، که گويی خونی تازه به رگ‌های حيات شهر وارد شده است.
وی ادامه داد: امسال آغاز سال تحصیلی جدید با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس مقارن شده و می‌طلبد تا طوری برنامه‌ریزی شود که مراسم استقبال از ماه مهر، در شأن محرم باشد.
معاون اداری و مالی فرماندار زاهدان اظهار کرد: اقدامات لازم برای هماهنگی و تدوین برنامه‌های آموزش و پرورش در این ایام و برپایی مراسم متناسب با این مناسبت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست، طرح استقبال از مهر به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش بهداشتی، ترویج فرهنگ ایمنی، ارتقاء فرهنگ ترافیک دانش آموزان و افزایش رضایت‌مندی شهروندان بررسی و وظایف و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی باید در ایام بازگشایی مدارس انجام دهند، به مسئولین مربوطه اعلام شد.
همچنین در ادامه، هریک از مدیران دستگاه‌های مربوطه به ارائه گزارشی از اقداماتی که در جهت رفع موانع و مشکلات آغاز سال تحصیلی جدید داشته‌اند، پرداختند و مقرر شد تا جمع آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی پیرامون مدارس حاشیه شهر، بر طرف کردن مشکلات ترافیکی و حمل و نقل درون شهری، ارتقاء سطح ایمنی مدارس در برابر حوادث غیر مترقبه، آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیکی و بهداشتی دانش آموزان و اطلاع رسانی مطلوب به شهروندان در اولویت کاری دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
captcha