سال تحصیلی با 700 هزار دانش‌آموز و 70 هزار نوآموز آغاز می‌شود
کد خبر: 3639998
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
در سیستان و بلوچستان؛

سال تحصیلی با 700 هزار دانش‌آموز و 70 هزار نوآموز آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سال تحصیلی جدید با 700 هزار دانش‌آموز و 70 هزار نوآموز، در 6 هزار و 800 واحد آموزشی سطح استان آغاز خواهد شد؛ همچنین 37 هزار معلم نیز وظیفه تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، علیرضا نخعی گفت: سال تحصیلی جدید با 700 هزار دانش‌آموز و 70 هزار نوآموز، در 6 هزار و 800 واحد آموزشی سطح استان آغاز خواهد شد؛ همچنین 37 هزار معلم نیز وظیفه تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کتب درسی در مدارس دولتی بصورت رایگان توزیع می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد کتب درسی دانش‌آموزان سیستان و بلوچستانی در سطح مدارس دولتی این استان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال پوشش دوره پیش دبستانی در استان، نسبت به 4 سال گذشته 58 درصد رشد پیدا کرده است، ادامه داد: پوشش پیش دبستانی در کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود اما در استان، ردیف خاص بودجه‌ای در آموزش و پرورش برای پیش دبستانی‌ها اختصاص یافته است، به همین دلیل 80 درصد پیش دبستانی‌ها در استان جذب مدارس دولتی شده‌اند.
نخعی در پایان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان از نظر کیفیت در محتوای آموزش پیش دبستانی، سال گذشته جزو 3 استان برتر کشور بوده است.
captcha