مساجد نقش مهمی در تقویت بنیه دینی مردم دارند
کد خبر: 3633030
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

مساجد نقش مهمی در تقویت بنیه دینی مردم دارند

گروه معارف: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مسجد استان البرز گفت: مساجد با فعالیت‌های گسترده‌شان در حوزه دین، نقش مهمی در تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم دارند.

حجت الاسلام حمیدرضا ولی‌زاده، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مسجد استان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز اظهارکرد: مسجد یکی از بارزترین مراکز تربیت و تعلیم و اشاعه فرهنگ اسلامی در عصر امروز است و دشمنان نیز به این امر واقف هستند و به همین دلیل بیشترین تهاجم را به مساجد دارند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از پایه‌های اساسی خود را در مسجد بنا نهاد و تشکیلات مردمی چون بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ... روند جریان انقلاب را ادامه می‌دهند.
این مسئول با نظر به اهمیت جایگاه نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد کارکردهای مساجد مطرح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در حد توان و امکانات نسبی خود فعالیت می‌کنند و به نظر می‌رسد اگر توجه بیشتری از سمت دیگر دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد توان حرکتی و فعالیت‌های آنان بیشتر می‌شود.
ولی‌زاده در خصوص نقش امام مسجد و تاثیر عملکرد آن در پیشبرد جایگاه مسجد، توضیح داد: امام مسجد با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم، آموزه‌های دینی را به معنای واقعی رعایت می‌کند و نقش اساسی در تربیت و پیشبرد کارکردهای مسجد دارد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پایان بیان کرد: تقویت بنیه‌های مردمی مسجد، برپایی نماز جماعت در سه نوبت شرعی، ارائه خدمات خیرخواهانه توسط مدیران مسجد، رعایت حقوق همسایه های مسجد و محور قرار دادن مسجد در بحث رفع مشکلات مردم مهم‌ترین راهکارها و تدابیری است که برای رشد کارکردهای مسجد می‌توان از آن بهره جست.

captcha