مسجد محوری، برنامه بسیج برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان است
کد خبر: 3621036
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

مسجد محوری، برنامه بسیج برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان است

گروه اجتماعی: معاون تعلیم و تربیت سپاه استان اصفهان گفت: مسجد محوری، اساس برنامه‌های امسال بسیج به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام محسن مظاهری، معاون تعلیم و تربیت سپاه استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح جوانان صالحین اظهار کرد: مسجد یک سنگر بسیار مغتنم و ظرفیتی بی‌بدیلی برای تعلیم و تربیت نوجوانان است.
وی بیان کرد: اعتمادی که مردم جامعه ایران به مساجد و پایگاه‌های مساجد و خاصه ائمه جماعت دارند، بهترین فرصت برای جذب جوانان و تربیت دینی آنها است که بسیجیان نباید به راحتی از کنار آن عبور کنند.
معاون تعلیم و تربیت سپاه استان اصفهان تصریح کرد: یکی از رسالت‌های خطیر بسیجیان و مسئولان فرهنگی این است که نیازها و  خلأ های محلات را شناسایی و با همکاری ائمه جماعت و آحاد مردم، برنامه ریزی صحیح به منظور تأمین محتوا انجام دهند.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای جوانان و خاصه اوقات فراغت تابستانه آنها باید متناسب با نیازهای آنها باشد، همچنین تنوع در کار و کلاس‌ها باعث جذب جوانان به سمت سنگر مقدس مسجد می‌شود.
حجت‌الاسلام مظاهری ضمن هشدار مبنی بر اینکه اگر مساجد و پایگاه بسیج زمینه‌های جذب جوانان و فرزندان خانواده‌ها را فراهم نسازند، آنها به سمت نهادها و مراکز دیگر جذب خواهند شد، گفت: مسجد محوری، سیاست برنامه‌های امسال بسیج است.
وی اذعان کرد: نقش پایگاه‌های بسیج در زمینه ارتقاء جایگاه نماز در منظر نوجوانان و جوانان بسیار پررنگ است، لذا طرح  صالحین بهشتی طرح‌ریزی شده است که بر اساس شیوه‌ای نوین باعث تشویق نوجوانان و نونهالان به حضور در مساجد می‌شود.
معاون تعلیم و تربیت سپاه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در برنامه‌های تابستانه 96 بالغ بر 2هزار ائمه جماعت مساجد و پایگاه‌های بسیج مجری طرح خواهند بود.

captcha