حضور 1000 نفر در ضیافت قرآنی وزارت بهداشت/ آغاز جشنواره بیست‌و‌دوم
کد خبر: 3618863
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
بحرالعلوم خبر داد:

حضور 1000 نفر در ضیافت قرآنی وزارت بهداشت/ آغاز جشنواره بیست‌و‌دوم

گروه مسابقات: مرحله کشوری بیست‌ودومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش‌های دانشجویی، کارکنان و اساتید با حضور هزار نفر از روز 25 تیرماه آغاز می‌شود.

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز امور قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز مرحله کشوری بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: این جشنواره در بخش‌ها و رشته‌های مختلف از روز 25 تا 28 تیرماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی در ادامه در مورد تعداد حاضران در این مرحله، افزود: در مرحله نهایی تعداد 224 منتخبان رشته‌‌های غیرحضوری که شامل رشته‌های مربوط به ارسال آثار و یا کتبی بوده و داوری‌های مربوط به آنها قبلاً صورت گرفته است، حضور خواهند داشت تا در جوایز خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: علاوه بر این نیز حدود 600 شرکت‌کننده در جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت قرآن و تواشیح به صورت حضوری با هم رقابت خواهند کرد که نتایج این بخش روز 28 تیرماه مشخص می‌شود. 

بحرالعلوم همچنین خاطرنشان کرد: در کنار این تعداد شرکت‌کننده، شاهد حضور مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیران کانون‌های قرآنی دانشجویی سراسر کشور خواهیم بود تا به این ترتیب جمع تمامی حاضران در مسابقات در ایام برگزاری جشنواره حدود 1000 نفر باشد.

وی همچنین در مورد مراسم‌ افتتاحیه و اختتامیه اذعان کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات از ساعت 18 روز 25 تیرماه آغاز می‌شود. بخشی از جوایز برگزیدگان رشته‌های غیر حضوری در این مراسم اهدا می‌شود. همچنین برای بخش‌های ادبی و هنری نیز یک مراسم اهدای جوایز در روز 26 تیرماه در نظر گرفته‌ایم. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره نیز صبح روز 28 تیرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: علاوه بر این در روز 27 تیرماه نیز مراسم انس با قرآن در آستان حضرت شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود.

بحرالعلوم گفت: مسابقات رشته‌های قرائت و حفظ قرآن و تواشیح نیز بعد از مراسم افتتاحیه و طی روزهای 26 و 27 تیرماه از صبح تا عصر برگزار خواهد شد.   

وی همچنین در مورد حضور مسئولان وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه این جشنواره نیز افزود: در این دوره به علت حضور وزیر محترم بهداشت در خارج از کشور، قائم مقام وزیر،‌ مشاور و یکی از معاونین ایشان حضور خواهند داشت.

بحرالعلوم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایکنا در مورد برنامه‌های جانبی این دوره از جشنواره نیز گفت: در این دوره شاهد برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های پژوهشی خواهیم بود. ضمن اینکه با توجه به اینکه مسابقات در استان فارس برگزار می‌شود و آثار ملی و مذهبی فراوانی در آنجا وجود دارد، برنامه‌های بازدید از این اماکن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
captcha