تمسک به ظرفیت‌های دینی رمز غلبه بر معضلات اجتماعی است
کد خبر: 3609358
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
نصیری:

تمسک به ظرفیت‌های دینی رمز غلبه بر معضلات اجتماعی است

گروه اجتماعی: دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های دینی و مذهبی نیز در مبارزه با اعتیاد تمسک جوییم، تصریح کرد: مسجد، منبر و روزه از ظرفیت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و باید از آنها به بهترین نحو ممکن در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد بهره گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، تقی نصیری، دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان امروز سه‌‎شنبه 23 خردادماه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت ورود جدی خیرین به حوزه مواد مخدر، اظهار کرد: ورود خیرین موجب موفقیت در انجام اقدامات مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت خیرین در حوزه‌های مختلف بهره‌گیری می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دولت تمام تلاش خود را برای مقابله با اعتیاد به کار بسته است اما دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور هنوز به زبانی که بتوانند خیرین را مجاب برای ورود به این عرصه کنند تسلط پیدا نکرده‌اند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه، تصریح کرد: نقش سمن‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.

نصیری با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های دینی و مذهبی نیز در مبارزه با اعتیاد تمسک جوییم، تصریح کرد: مسجد، منبر و روزه از ظرفیت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و باید از آنها به بهترین نحو ممکن در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد بهره گرفته شود.

وی از ماه رمضان به عنوان یکی از ماه‌های طلایی در طول سال برای آگاه‌‎سازی حوانان یاد کرد و افزود: با توجه به استقبال بالای مردم از مساجد در این ماه مبارک باید حداقل در هر مسجد یک برنامه فرهنگی برگزار شود.

دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با تاکید بر اینکه باید یک عزم همگانی برای مبارزه با این بلای خانمان سوز در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: خاکریزهای سوداگران مرگ هر روز به خانواده‌ها نزدیک‌تر می‌شود، اگر همه ما در این راه گام‌های اساسی برنداریم دامنه آن ممکن است خانواده‌های ما را نیز درگیر کند.

captcha