دیدار جامعه هنری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان
کد خبر: 3581130
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

دیدار جامعه هنری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان

گروه اجتماعی: تعدادی از پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر شامگاه دیروز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همچنین استاندار زنجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز یکشنبه 15 اسفندماه تعدادی از پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر با حضور در استانداری زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همچنین استاندار زنجان دیدار و گفت‌وگو کرده و در فضایی دوستانه بخشی از مسائل و مشکلات حوزه هنر استان را مطرح کردند.

هنرمند متعهد در زمینه فطرت الهی بشر تولید اثر می‌کند

در این دیدار آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: هنر هدیه‌ای الهی است و هر کس که فطرت پاک الهی دارد از این هدیه برخوردار است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه آیه «انا لله و انا الیه راجعون» بیان ریشه و اصالت الهی انسان است، تصریح کرد: زندگی دنیا بیان حدیث فراق است و هنرمندان این حدیث را بهتر و لطیف‌تر می‌فهمند و هر یک با زبان هنری خود آن را بیان می‌کند.

وی افزود: این فراق از زمان خلقت آدم بوده و تا پایان جهان خواهد بود و زمانی آرامش واقعی حاصل می‌شود که همه امور «الیه راجعون» باشد و در زمینه هنر نیز هر یک از هنرمندان متعهد به زبان خود این امر را بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هنر متعالی هنر انسان‌ساز است، تاکید کرد: مولوی در دفتر اول بسیار زیبا به این موضوع پرداخته و گفته «هر کسی کو دور ماند از اصل خویش/ بازجوید روزگار وصل خویش/ هر کسی از ظن خود شد یار من/ از درون من نجست اسرار من» یعنی می‌توان گفت اگر نی در دهان داوود نبی باشد می‌شود «یسبح لله ما فی السماوات و ما فی الارض».

تقویت هنر بومی گامی در مبارزه با تهاجم فرهنگی است

در ادامه این دیدار اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان گفت: هنر در کشور ما هم رنگ و بوی تاریخی و هم رنگ و بوی عمیق اسلامی را دارد و اندیشه دینی در تفکر هنرمندان ما رسوخ کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما هم هنر تئاتر داریم و هم هنر تعزیه و هر دوی این هنرها قابل تقدیر است، گفت: جامعه هنری و هنر را بهترین ابزار دیپلماسی می‌دانیم و برای تحقق این دیپلماسی کمتر از ظرفیت اصحاب هنر استفاده کردیم در حالی که هنرمندان می‌توانند به مجموعه دولت کمک کنند تا اندیشه‌های ناب اسلامی و ایرانی را در اقصی نقاط جهان به نمایش بگذاریم ولی این فرصت کمتر در اختیار جامعه هنرمندان قرار گرفته است.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ و هنر از جامعه‌ای گرفته شود بداخلاقی و بی مهری‌ها جای آن را در جامعه می‌گیرد و بر همین اساس باید نسل سوم و چهارم را با هنر اصیل کشور آشنا کنیم، تصریح کرد: تقویت هنر و فرهنگ بومی نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی است و ما هر چه قدر در زمینه تقویت فرهنگ بومی گام برداریم با تهاجم فرهنگی بیشتر می‌توانیم مقابله کنیم.

captcha